تابناک: مدیر عامل انجمن هماهنگی شاعران استان اصفهان گفت: سومین گرامیداشت صائب تبریزی همزمان با اولین همایش فصلی ادبیات اصفهان برگزار می شود.
کد خبر: ۵۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 30 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، فضل الله شیرانی (سخا) روز دوشنبه افزود: سومین گرامیداشت صائب تبریزی و اولین همایش فصلی ادبیات اصفهان با شعرخوانی، شرح حال صائب و گرامیداشت ولادت حضرت امام حسن(ع)، روز چهارشنبه با حضور شاعران استان اصفهان در آرامگاه صائب و در فضای باز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این برنامه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان برگزار می شود، اظهار کرد: در سال 93، دهم تیر به عنوان روز صائب نامگذاری و در تقویم رسمی ثبت شد.

سخا با بیان اینکه در شهر اصفهان حدود 30 انجمن شعر وجود دارد، گفت: سایر نقاط استان هم دارای 42 انجمن شعر است.

ی افزود: انجمن شاعران استان اصفهان بر روی این انجمن ها نظارت دارد و فعالیت های آنها را رصد می کند.

سخا در باره وضعیت شعر در اصفهان گفت: وضعیت شعر استان عالی است و جوانان با ذوق شعری بالا در این خطه وجود دارند و انجمن شاعران استان اصفهان پذیرای همه علاقه مندان به ادبیات و شعر می باشد.

دهم تیرماه، روز صائب تبریزی از شاعران بنام قرن یازدهم و بزرگترین شاعر سبک هندی یا اصفهانی است.

صائب حدود دویست هزار بیت شعر دارد که بیش از دو سوم آن به اهتمام شادروان استاد محمد قهرمان به بازار فرهنگ و ادب ایران عرضه شده است.

با این همه نام صائب در تقویم جمهوری اسلامی ایران خالی مانده بود.

سال 1392با پیگیری انجمن هماهنگی شاعران استان اصفهان و حمایت شاعران بزرگ ایران، دهم تیرماه( صد و سومین روز سال) بر اساس محاسبه واژه صائب در حروف ابجد به نام این شاعر ارزشمند نامگذاری شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :