مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز از پیشنهاد تخصیص اعتبار برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی استان در بودجه سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۵۴۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ 02 January 2018
به گزارش تابناک : حجت الاسلام فخرالدین صابری با بیان اینکه پیشینیان، پدران و نیاکان ما ساختمان ها و بناهای مختلف کشور را با یک نوع معماری خاص و براساس وجدان کاری ویژه احداث کرده اند، اظهار کرد: استحکام این بناها به گونه ای است که بعد از گذشت سالیان طولانی علی رغم رخداد حوادث طبیعی و انسانی همچنان پابرجا هستند.
 
وی با بیان اینکه اغلب ساختمان های امروزی از نظر استحکام قابل قیاس با بناهای تاریخی نیستند، افزود: بناهای تاریخی به طور معمول از استحکام برخوردار هستند و حوادثی چون زلزله موجبات تخریب آن ها را فراهم نمی کند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز در ادامه تاکید کرد: کارشناسان حوزه میراث فرهنگی نظارتی خاص و ویژه بر بناهای تاریخی در خصوص مشکلات ایجاد مشکلاتی ساختاری بر آن ها دارند.
 
حجت الاسلام صابری گفت: موضوع مرمت و بازسازی بناهای تاریخی که بیشتر در معرض خطر حوادثی چون زلزله قراردارند و از وضعیت اضطراری برخوردار هستند از جمله اقداماتی است که در حوزه میراث فرهنگی انجام می گیرد و به طور مثال البرز نیز از این قاعده مسثتثنی نیست.
 
وی با بیان اینکه وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در البرز نشان داد بناهای تاریخی این استان از استحکام بالایی برخوردار هستند، اظهار کرد: اگر بنای تاریخی از شرایط اضطراری برخوردار باشد در اسرع وقت مقدمات کار برای پیشگیری از تخریب در صورت بروز حادثه فراهم می شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز تصریح کرد: برای سال آینده پیشنهادات لازم برای تخصیص اعتبار مرمت و بازسازی بناهای تاریخی استان ارائه شده است.
 
 
 
 
منبع : شهرفردا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار