امام جمعه شهرضا:
تابناک: امام جمعه شهرضا گفت: قرآن کریم بر مبنای اعتدال حکم می‌کند و در منطق قرآنی هر آنچه همراه با افراط و تفریط باشد مذموم است و باید ترک و اصلاح شود.
کد خبر: ۵۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ 29 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در مراسم تفسیر قرآن کریم که در مسجد صدیقه طاهره شهرستان شهرضا برگزار شد با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه فرقان اظهار کرد: در آموزه‌های قرآنی تنگ نظری با رعایت مصلحت اقتصادی متفاوت است و افراد مومن باید جهتی بین این دو را انتخاب کنند.

وی افزود: به تصریح قرآن کریم در انفاق کردن هم باید جانب اعتدال رعایت شده و از افراط و تفریط در این زمینه پرهیز شود.

امام جمعه شهرضا تصریح کرد: انفاق دارای دو قسمت واجب و مستحب است که بخش واجب آن شامل زکات و بخش مستحب آن نیز دارای مصادیق فراوانی است و صدقه و از انفاق در روایات اسلامی نیز به عنوان راه‌های ورود به بهشت یاد شده است.

یعقوبی، قرآن و نماز و ولایت را از اسباب قوام دین نام برد و تاکید کرد: اقامه نماز به همراه عمل به سایر واجبات دینی نظیر امر به معروف و نهی از منکر و همچنین ترک تمامی محرمات نظیر دروغ و غیبت مقبول درگاه الهی و مورد تآکید دین است.

وی ماه رمضان را فرصتی برای احیای معارف فراموش شده دینی دانست و تصریح کرد: در این ماه زمینه پذیرش معارف و دستورات دینی در جامعه فراهم است و باید از آن نهایت استفاده شود.

امام جمعه شهرضا اعطای مناصب حکومتی به افراد نالایق را نوعی اسراف دانست و گفت: در اعطای پست و مقام به افراد باید رعایت سلسله مراتب اداری و ظرفیت و توانایی و لیاقت آنها شود.

یعقوبی با ابراز تاسف از کاهش میزان مطالعه در جامعه اضافه کرد: یکی از جنبه‌های مطالعه مفید، مطالعه رساله‌های عملیه است که افراد بر اساس آن اعمال و رفتار خود را با معیارهای شرعی هماهنگی می‌کنند، اما امروزه این نوع مطالعه نیز در جامعه کاهش یافته است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت الگوی مصرف آب در جامعه تصریح کرد: استفاده‌های غیر عقلانی و نادرست از آب شرب و هدر دادن آن تمام جامعه را با معضل جدی مواجه می‌کند که در ماه رمضان افراد باید رعایت الگوی مصرف آب را در وجود خود نهادینه کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :