مدیرکل پایگاه انتقال خون استان بوشهر گفت: اهداکنندگان خون در ماه رمضان بیماران را فراموش نکنند.
کد خبر: ۵۳۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳ 27 June 2015
تابناک بوشهر: کرامت‌الله ناموری بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم استان بوشهر همواره مشارکت خوبی در اهدای خون داشته‌اند و از این نظر یکی از شش استان اول کشور در زمینه اهدای خون است.

وی با اشاره به فعالیت ایستگاه‌های ثابت و سیار اهدای خون در استان بوشهر، ادامه داد: چهار پایگاه ثابت در استان در زمینه اهدای خون فعال است و در برخی نقاط استان نیز پایگاه‌های سیار برای جمع‌آوری خون اعزام می‌شوند.

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان بوشهر اضافه کرد: در ایام ماه مبارک رمضان نیز هر روزه در نوبت‌های صبح و همچنین بعد از افطار، خون گیری انجام می‌شود و انتظار داریم که اهداکنندگان در این ایام نیز برای اهدای خون مراجعه کنند و بیماران را فراموش نکنند.

وی با بیان اینکه در سطح کشور به ازای هر یک‌هزار نفر، ۳۰ اهداکننده خون وجود دارد، خاطرنشان کرد: در استان بوشهر این آمار بهتر است و به ازای هر یک‌هزار نفر جمعیت استان، ۳۵ اهداکننده وجود دارد.

ناموری با بیان اینکه از ابتدای امسال کنون ۱۰ هزار نفر در استان بوشهر خون اهدا کرده‌اند، ادامه داد: سال گذشته ۳۵ هزار نفر در استان بوشهر خون اهدا کردند که بیشتر تعداد اهداکنندگان را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه گلبول‌های قرمز متراکم و پلاسمای خون از استان بوشهر به استان‌های فارس و قم نیز ارسال می‌شود، افزود: بیشترین نیاز به خون در استان بوشهر مربوط به گروه‌های خونی منفی است.

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان بوشهر با بیان اینکه بیماران تالاسمی و افراد بستری در بیمارستان‌ها بیشترین مصرف‌کنندگان خون در استان هستند، اضافه کرد: در استان ۷۰۰ بیمار تالاسمی ماژور وجود دارد که هر هفته به یک‌هزار۲۰۰ واحد گلبول قرمزمتراکم نیاز دارند.
منبع: مهر
برچسب ها: اهدا خون ، انتقال خون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار