وی که متولد شهر بردخون است، به دعوت شیعیان کویت و در ماه رمضان به این کشور سفر کرده بود که در جریان انفجار روز گذشته در مسجد امام صادق (ع) مجروح شد.
کد خبر: ۵۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶ 27 June 2015

حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید محمودی روحانی هم استانی در جریان انفجار مسجد شیعیان کویت مجروح و روانه بیمارستان شد.

به گزارش «خلیج فارس»؛ وی متولد گناوه است و به دعوت شیعیان کویت در ماه رمضان به این کشور سفر کرده بود که در جریان انفجار روز گذشته در مسجد امام صادق (ع) مجروح شد.

در تصویر زیر، حجت الاسلام والمسلمین هادی محمودی برادر وی، بر بالین او حاضر شده است.

 

اسامی ایرانیان شهید و مجروح در انفجار

علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت درباره ایرانیان شهید و مصدوم در این حادثه اظهار کرد: سید رضا موحدی و بوماجد دو ایرانی هستند که در این حادثه تروریستی به شهادت رسیدند. سیدرضا موحدی که در کویت در یک بقالی کار می‌کرده اصالتا از شهرستان لار استان فارس و بوماجد نیز که در یک پارچه فروشی مشغول به کار بوده اصالتا اهوازی است.

وی همچنین در مورد اسامی مجروحان ایرانی در این حادثه تروریستی نیز گفت: حاج فضل‌الله وفادار ، فرج‌الله قائدی حیدری ، جاسم بیت سیاح ، رحیم عظیم بیت‌سیاح و حجت الاسلام محمودی ایرانیانی هستند که روز گذشته در انفجار مسجد امام صادق (ع) مجروح شدند.

دولت کویت به دلیل کشته شدن شماری از شهروندان این کشور، عزای عمومی اعلام کرد.

داعش انفجار را برعهده گرفت

 

تصاویر ضبط شده توسط دوربین مدار بسته، مهاجم انتحاری به مسجد امام صادق کویت را نشان می دهد. او، خالد الشمری عضو داعش است که با منفجر کردن کمربند انفجاری اش در مسجد امام صادق، باعث کشته شدن 27 نفر و زخمی شدن 227 نفر شد.

مهاجم انتحاری عضو داعش
 
مهاجم انتحاری به مسجد کویت (عکس)

داعش در بیانیه ای ضمن برعهده گرفتن مسؤولیت این حمله، عامل انتحاری آن را "ابو البراء الشامی" معرفی کرد. وی با پوشیدن لباس کویتی به هنگام برگزاری نمازجمعه وارد مسجد شد و خود را منفجر کرد.

این نخستین فعالیت تروریستی داعش در کویت می باشد که براساس آخرین آمارهای رسمی، 28 کشته و 226 زخمی برجای گذاشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار