وینفرید در آستانه بازی با پیکان به تغییراتی که در استقلال ایجاد شده اشاره می‌کند تا شاید انگیزه‌های بازیکنانش برای کسب پیروزی بیشتر شود: «خیلی‌ها به من برای بازی‌های آخر استقلال پیغام‌هایی داده بودند.
کد خبر: ۵۳۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 30 November 2017
به گزارش تابناک : همین الان یک نفر بیرون از این مجموعه 5 دقیقه با من صحبت کرد و می‌گفت که استقلال با سبک جدیدی فوتبال بازی می‌کند. در بازی گذشته چند بار در مورد این موضوع صحبت کردم و شاید زبان انگلیسی من هنوز صد در صد نباشد اما باید باز هم توضیح دهم. ما با پاس بلند نمی‌توانیم همه بازی‌ها را ببریم و زمانی که من به استقلال آمدم این تیم رتبه پانزدهم جدول را داشت. در آن زمان پرسپولیس به الهلال باخت و از لیگ قهرمانان کنار رفت. استقلال هم به العین بازی را واگذار کرد و از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.»

شفر نوید فوتبال بهتری از استقلال می‌دهد: «ما می‌خواهیم فوتبال‌مان را بهتر کنیم و زمانی در لیگ قهرمانان آسیا شانس داریم که فوتبال بهتر و مدرن‌تری ارائه دهیم و توپ به نوعی دوست شما باشد و کارهای ترکیبی خوب و سرعتی از سمت چپ و راست و بازیکنان وینگر با سرعت و بازیسازی خوبی داشته باشیم. پاس‌های باکیفیت خوبی به مهاجمان سریع بدهیم. هر روز و هر روز باید کار کنیم. پاس دادن و پاس دادن. نکته دوم آمادگی جسمانی است. وقتی با آمادگی جسمانی وارد زمین می‌شوید با ذهنیت برنده وارد میدان می‌شوید.»

شفر از نمایش استقلال مقابل گسترش چندان راضی نیست: «در مورد بازی آخر باید بگویم از عملکرد تیم صد در صد راضی نیستم اما هر روز ما باید بهتر شویم. این کار مثل آن است که بخواهیم یک صفحه کتاب را بخوانیم و سریع به صفحه بعدی برویم. ما به زمان نیاز داریم. زمان پایان کارم در استقلال که البته نمی‌دانم چه زمانی است می‌خواهم این تیم را به رده‌های بالای فوتبال ایران و آسیا برگردانم. من و تمام اعضای کادر فنی و باشگاه همه باید در کنار هم باشیم. نه فقط هواداران بلکه تمام کادر فنی و باشگاه باید در این مسیر همگام باشند.»
 
شفر بازی‌های پیکان را دیده است. او از حریفش تعریفاتی می‌کند: «من فیلم بازی‌های تیم پیکان را تماشا کردم و می‌دانم که آنها تیم بسیار خوبی هستند و فوتبال قابل قبولی انجام می‌دهند. ما امروز باید با صد در صد توان در زمین باشیم و امیدوارم به شرایط مطلوب و خوبی برسیم. پیکان خط هافبک بسیار خوبی دارد و آنها در تیم‌شان یک بازیکن شماره 9 دارند که گل‌های مهمی زده و باید مراقب او بود اما ما هم باید بازی خوبی انجام داده و سه امتیاز را بگیریم.»
 
شفر پیرامون جدایی حسن بیت‌سعید هم توضیحاتی دارد: «من هر روز با بیت سعید در تمرینات صحبت می‌کنم و همیشه می‌خواهم او بهترین شرایط را داشته باشد. وقتی من به استقلال آمدم با او مفصل صحبت کردم و او به من گفت قبل از اینکه شما به استقلال بیایید من عصبی بودم و اعتماد به نفس نداشتم. این خیلی راحت است که یک بازیکن بگوید مشکل از من است یا از افراد دیگر. ولی مهم‌تر از این مساله این است که بیت‌سعید بگوید که چه کاری می‌تواند برای خودش انجام دهد. من نمی‌خواهم خیلی در مورد این مساله صحبت کنم ولی او در گذشته این سیگنال را برای من نمی‌فرستاد که بازیکن آماده‌ای است.» شفر ارائه توضیحاتی درباره جوان‌های تیمش را هم ضروری می‌داند: «اگر بازیکن جوان بهتر از بقیه باشد بازی می‌کند. امید نورافکن 21 ساله بود و در بازی آخر بازی کرد. خوب هم بازی کرد. باید دید شرایط بازیکنان چگونه است. اعتماد به نفس چه کسی بهتر است. پاس گلی که به فرشید اسماعیلی دادند خیلی خوب بود. بازیکنان جوان می‌آیند و بازی می‌کنند. نورافکن بعد از مدت‌ها در دفاع چپ بازی کرد. باید به بازیکن جوان زمان داد. وقتی بازیکنی در پوزیشن جدید بازی می‌کند نمی‌تواند یکباره مثل مسی شود. همه بازیکنان ممکن است در زمین اشتباه کنند. کسی نباید فکر کند به خاطر اشتباه تعویض می‌شود. کسی که نظم تاکتیکی را رعایت نکند و دیسیپلین تاکتیکی ما را رعایت نکند تعویض می‌شود، نه کسی که اشتباه کند.» استقلال چقدر به زمان نیاز دارد تا تیم آماده‌ای شود؟ شفر می‌گوید: «در گذشته وقتی این سوال را پرسیدید گفتم 60 درصد اما اکنون می‌گویم 80 درصد تیم خوبی داریم. بازی آخر ما خیلی مهم بود اما کسی به جز خبرنگاران در ورزشگاه حضور نداشت و فضای خوبی در ورزشگاه نبود. مثل این بود که دو تیم یک فوتبال تمرینی در یک ورزشگاه بزرگ انجام می‌دهند. امیدوارم هواداران ما در ورزشگاه حضور داشته باشند. آنها انگیزه خوبی به بازیکنان می‌دهند.»
شفر لحظه شماری می‌کند تا ایران و آلمان در جام جهانی با هم همگروه شوند: «فکر می‌کنم خوب باشد ایران و آلمان در جام جهانی همگروه شوند. تا آنجا که می‌دانم برزیل یا آلمان در رده‌بندی جهانی در رتبه یک هستند اما این را هم بگویم اگر بازیکنانی مثل ابراهیمی، وریا غفوری و روزبه چشمی در ترکیب ایران بازی کنند هیچ بازی برای رقبای ما راحت نخواهد بود و این جالب است که در آخر مرحله گروه‌بندی چه اتفاقاتی می‌افتد.» شفر درباره روند گلزنی استقلال هم این توضیحات را ارائه کرد: «ما در هر تمرین برنامه‌های گلزنی برای بازیکنان اجرا می‌کنیم. شوت، سانتر از چپ و راست و همه کارها که نیاز است هافبک‌ها گل بزنند انجام می‌دهیم. حتی خیلی مواقع برای مهاجمان برنامه‌های اختصاصی داریم. وقتی توپ را ارسال می‌کنیم مهاجمان باید ضربه سر بزنند که بعضی مواقع می‌بینم این توپ‌ها در چارچوب نیست. من هم به آنها کمک می‌کنم و می‌گویم که ضربات مستقیم باید به سمت دروازه برود ولی بعضی وقت‌ها اشتباهات دوباره تکرار می‌شود. مهم این است که استقلالی‌ها در جوانی و زمانی که در تیم‌های پایه هستند همه چیز را یاد بگیرند.»






منبع : ایران ورزشی 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار