علی کریمی هافبک دفاعی سپاهانی‌ها همچنان مورد اعتماد کی‌روش قرار دارد. کریمی که در این فصل دوباره پیراهن سپاهان را بر تن کرده در 11 هفته گذشته هیچ نشانی از آن بازیکن جنگنده و شوت‌زن چند فصل پیش تیم اصفهانی نشان نداده است.
کد خبر: ۵۱۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 05 November 2017
به گزارش تابناک : بااین‌حال سرمربی تیم ملی بی‌اعتنا به بازی‌های ضعیف کریمی در لیگ هفدهم با پیش‌زمینه‌های قبلی به دعوت هافبک سپاهان اصرار دارد. کی‌روش در تمام پنج سالی که هدایت تیم ملی را برعهده داشته با همین سیاست پیش رفته است و بازی‌های مقطعی ضعیف یک بازیکن برای او چندان ملاکی نبوده‌، بلکه نمایش در اردو و درخشش در بازی‌های دوستانه و رسمی، متر و معیار بازیکنان برای حضور در اردوی تیم ملی به‌شمار می‌رود. کریمی هم با همین شیوه دوباره به اردوی تیم ملی برای بازی دوستانه با ونزوئلا و پاناما دعوت‌شده است. البته در اردوی پیشین تیم ملی یعنی بازی با روسیه، کریمی غایب بود و دلیل این غیبت هم به آسیب‌دیدگی او بازمی‌گشت.

بازی با ازبکستان نقطه اوج کریمی

هافبک فعلی سپاهان ابتدای سال گذشته راه حضور در لیگ کرواسی را در پیش گرفت و به‌عنوان نخستین بازیکن ایرانی به دیناموزاگرب پیوست. او اما در تیم مطرح کُروات نتوانست فرصت زیادی برای بازی کردن پیدا کند و در نیم‌فصل به‌صورت قرضی راهی لوکوموتیو زاگرب شد. حضور در لوکوموتیو برای کریمی خوش‌یمن بود. او رفته‌رفته در ترکیب اصلی تیمش جا افتاد و نمایش درخشانی داشت. این عملکرد خوب باعث دعوت هافبک جوان ایرانی به تیم ملی نیز شد و حتی در مصاف ازبکستان به‌عنوان یار ثابت به میدان رفت. کریمی سورپرایز کی‌روش برای دیدار برابر ازبکستان بود. هافبک لژیونر فوتبال ایران بعد از فصلی سخت که با نیمکت و حتی گاهی سکو نشینی برایش همراه بود، در دیدار مهم تیم ملی در ترکیب اولیه قرار گرفت تا زوج جدیدی را باعزت‌اللهی در مرکز زمین تشکیل بدهد. کریمی در 45 دقیقه ابتدایی بازی تیم ملی نمایش قابل قبولی در کنار دیگر هافبک‌های تیم ملی داشت. او که در این بازی جانشین ابراهیمی شده بود، در حمله و دفاع نمایش‌های خوبی داشت تا حضور او در کنار دیگر هافبک لژیونر فوتبال ایران، کمربند میانی فوتبال ایران را محکم کند. موفقیت در جنگ‌های هوایی و فیزیکی عاملی بود که باعث شد تا ازبک‌ها نتوانند در این دیدار موقعیت‌های چندانی خلق کنند که این موضوع به عملکرد خوب کریمی و عزت‌اللهی بازمی‌گشت. همین بازی مؤثر که با قطعی شدن صعود تیم ملی به جام جهانی 2018 همراه بود برای اینکه کریمی در قاب چشم‌های کی‌روش جای بگیرد کفایت می‌کرد.

مصدومیت نگران‌کننده

علی کریمی هافبک ملی‌پوش سپاهان با پشت‌سر گذاشتن مصدومیت و با امیدواری زیادی به آینده نگاه می‌کند. کریمی سال گذشته به فوتبال کرواسی رفت و در یک سال برای دو تیم شهر زاگرب بازی کرد، اما شرایط برای این بازیکن خوب پیش نرفت تا خیلی زود و علیرغم تمایل به حضور در فوتبال اروپا بار دیگر به سپاهان بازگردد. در این میان، ‌روزهای ابتدایی بازگشت او به ایران هم زیاد خوب پیش نرفت و کریمی در نخستین دیداری که راهی میدان شد، با مصدومیت زمین مسابقه را ترک کرد تا چندهفته‌ای دور از میدان‌ها باشد. هافبک فصل گذشته دیناموزاگرب اردوی قبلی تیم ملی را در شرایطی به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا از دست داد، که پژمان منتظری و میلاد محمدی علیرغم مصدومیت در اردو حضور داشتند و همین موضوع نگرانی‌های کریمی را بیشتر کرده بود، اما رفته‌رفته به نظر می‌رسد شرایط برای هافبک سپاهانی‌ها در حال بهتر شدن است. کریمی در مقابل پیکان برای نخستین بار پس از بازگشت به سپاهان، 90 دقیقه بازی کرد و درمجموع نمایش قابل قبولی ارائه داد تا علاوه بر بازگشت به اردوی تیم ملی، هواداران سپاهانی هم امیدوار به درخشش او در میانه میدان تیمشان باشند؛ جایی که عدم وجود یک بازیکن خلاق باعث شده سپاهان نتواند از حملات خود نتیجه بگیرد. البته تاکنون که 11 هفته از لیگ سپری‌شده است، هنوز این اتفاق نیفتاده چراکه کریمی تنها در چهار بازی به میدان رفته و در دو دیدار از همین بازی‌ها هم تعویض شده است.

علاقه کی‌روش به بازیکنان فداکار

کارلوس کی‌روش در تمام این سال‌هایی که هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشته ویژگی‌ها گوناگونی از خود بروز داده است. یکی از این ویژگی‌ها حمایت تمام و کمال از بازیکنانی است که حتی در مقطعی کوتاه هم به تیم ملی کمک کرده‌اند. کی‌روش که یک روانشناس ورزشی متبحری است هیچ‌گاه شاگردانش را فراموش نکرده و در بدترین شرایط هم به یاد آنهاست. علی کریمی هم از همین بازیکنان است و باوجوداین هافبک فعلی سپاهان مجبور شد فوتبال اروپا را ترک کند و دوباره پیراهن سپاهان را بر تن کند اما هرگز از خاطر سرمربی تیم ملی بیرون نرفت. درحالی‌که چنین پیش‌بینی می‌شد که اگر کریمی به سپاهان بازمی‌گشت، گامی رو به عقب برداشته و کی‌روش دیگر او را به تیم ملی دعوت نخواهد کرد. البته احتمال خط خوردن کریمی در اردوی اخیر تیم ملی کم نیست اما همین‌که او توانسته دوباره در جمع ملی‌پوشان حاضر شود اتفاق بزرگی محسوب می‌شود.

 

 

 
منبع : اصفهان امروز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار