کد خبر: ۵۱۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 29 October 2017
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران زاهدان از ارائه 52 هزار و 533 نفر ـ ساعت آموزش‌های مهارتی به بانوان ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی زاهدان در 6 ماهه اول سالجاری خبر داد.
زهرا راشکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: در راستای توان افزایی مهارتی بانوان ساکن حاشیه شهر زاهدان 52 هزار و 533 نفر  ـ ساعت آموزشهای مهارتی  معادل 347 نفر دوره آموزشی به آنها ارائه گردید.

راشکی افزود: عدد کل تعهد سال 96 معادل 50 هزار نفر ساعت آموزشی است که 105 درصد ازاین  تعهد در 6ماه سالجاری اجرا شده است.

وی تصریح کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی به بانوان حاشیه شهر  در راستای دسترسی آسان آنها به این آموزشها و نیز اجرای آموزشهای عدالت محور با همکاری مساجد و پایگاه های اجتماعی تحت نظارت بهزیستی صورت می گیرد و ما در این حوزه با تعداد  7 مربی در 7 پایگاه در تیم های سیار مشغول ارائه آموزشهای مهارت محور هستیم.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران زاهدان اظهارداشت: رشته‌های ارائه شده برای بانوان حاشیه شهر با توجه به نیاز سنجی های انجام شده و ظرفیتهای موجود در این مناطق انتخاب شده و شامل مانتو دوز ، راسته دوز ، کاور دوز، شهروندالکترونیک ، عروسک دوز مقدماتی ، سازنده محصولات نمدی ، کار با رایانه و کارآفرینی و بازاریابی و ... است.

راشکی خاطرنشان کرد: در واقع حاشیه نشینی که یکی از چالشهای اصلی در مسیر رشد و توسعه پایدار است بدلایلی چون تداوم رشد جمعیت شهری ،تداوم رشد سکونتگاهای غیر رسمی و مهاجرت ، زاده شده وچونان طفلی ناخواسته خود را به دامان بی مهر وبی عطوفت شهر تحمیل کرده است ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی عموما افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و بدون درآمد کافی هستند.

وی ادامه داد: در همین راستا توانمندسازی مهارتی ساکنان سکونتگاه های غیررسمی با هدف ایجاد اشتغال و درآمدزایی به جد توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان دنبال می‌شود و شکی نیست که اگر از مشاغل خرد حمایت شود و این افراد منبع درآمدی داشته باشند هم آمار حاشیه‌نشینی کمتر خواهد شد و هم مشکلات زندگی در این مناطق از بین می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار