تهران قیامت بود
نگویند نیروهای حزب‌اللهی می‌خواهند در این کشور جنگ درست کنند. ما دنبال آرامش و امنیت هستیم اما نمی‌خواهیم با دست باز شرف ما را زیر پا بگذارند و ما را تسلیم کنند. هیهات من الذله.
کد خبر: ۴۸۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲ 16 June 2015
امروز پیکرهای 175 شهید خط‌ شکن و غواص عملیات کربلای 4 از میدان بهارستان به سمت «معراج‌الشهدا» تهران تشییع شدند.
به گزارش «تابناک»، در این مراسم محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمان هشت سال دفاع مقدس به سخنرانی پرداخت.
محسن رضایی در ابتدا با اشاره به مناسبت 26 شهریور و سالگرد شهادت شهید صفارهرندی، ایمانی، نیک‌نژاد و بخارایی، شهدای معترض به کاپیتولاسیون گفت:مناسبت امروز با حضور این شهدا قرین است. شهدایی که فضای کشور را در این چند وقت کاملا دگرگون کرده‌اند چه در فضای حضوری و کف خیابان‌ها و چه در فضای مجازی، این مردم ثابت‌ کرده‌اند که امروز پیرو راستین این شهدا هستند، در شرایطی که امروز در فضای بین‌المللی ما نیاز به نمایش وحدت و خشم انقلابی داشتیم، این حضور امروز بسیار معنا دار است.


لازم بود در شرایط کنونی منطقه، بار دیگر از سوی شهدا فریاد الله اکبری بلند شود



وی اضافه کرد، امروز داعش به 35 کیلومتری بغداد رسیده است و باید از سوی ملت ایران پیامی به آنها داده می‌شد. امروز مردم بی‌پناه یمن در حال بمباران شدن هر روزه هستند و لازم بود که بار دیگر از سوی شهدا فریاد الله اکبری بلند شود و گفته شود که فکر نکنید می‌توانید به حیات ننگین‌تان ادامه بدهید، ما زنده‌ایم.
فرمانده سپاه پاسداران در هشت سال دفاع مقدس بیان داشت:اسامی غواص‌ها را همه خواهید شنید 175 تن از این شهدا غواصان و خط‌شکنان هستند.همه آنها را شما خواهید شناخت، اما غواصان چه بودند و چه کردند؟ از سال سوم جنگ به این طرف جنگ به بن بست رسید و ما به این نتیجه رسیدیم که جنگ را باید به آب‌ها بکشانیم و نیروی جدیدی به نام غواص‌ها به نیروهای ما اضافه شدند. ما در عملیات والفجر8 با 3000 غواص برای اولین بار به مواضع دشمن حمله کردیم و در عملیات کربلای 4 هم با نیروی کمتری. آنها حساس‌ترین ماموریت خط‌شکنی را برعهده داشتند. یک ساعت قبل از شروع عملیات در تاریکی شب، غواص‌ها از دل سرزمین خودی و تاریکی شب باید به سمت دشمن حرکت می‌کردند.
رضایی گفت، اما مساله به این سادگی‌ها نبود، غواص‌ها به سمت دشمن می‌رفتند و فقط سرشان از آب بلند بود، اما نور ستارگان هم سطح آب را روشن می‌کرد و دشمن می‌دید که کسانی به سمت آنها می‌آید و واکنش نشان می‌داد. در کربلای 4، ماجرا سخت‌تر هم شده بود. چون دشمن از عملیات والفجر ترسیده بود و نورافکن‌هایی را بر ساحل گذاشته بود و تمام سطح اروند را روشن کرده بود و غواص‌ها در چنین شرایطی رفتند و دل به آب زدند. آنها شجاع‌ترین نیروهای ما بودند. آنها باید مهم‌ترین سنگر دشمن یعنی تیربارها را خاموش می‌کردند و راه را برای نفوذ ما آماده می‌کردند.



تعقیب متجاوز درسی بود که غواصان ما به دشمن دادند.

محسن رضایی افزود: در این روزها در خلال همه این احساسات پاک ملت ایران که امروز در اینجا به اوج رسیده است، صداهایی هم از اجنبی برخاسته است. همانهایی که می‌گویند درست است که این شهدا مظلومانه شهید شدند اما در خاک عراق چه می‌‌کردند. عجیب است. شما توقع داشتید به متجاوزین گل می‌دادیم و تشویقشان می‌کردیم؟ اگر این غواصان در عمق خاک عراق نمی‌جنگیدند امروز ایران امنیت داشت؟ ما باید دشمن را تعقیب می‌کردیم و تنبیه می‌کردیم. دشمنی که به ایران تجاوز کرده بود و 5 استان ایران را اشغال کرده بود اگر بدون تنبیه و مجازات به خانه خود می رفت امروز هر کسی به خود اجازه می‌داد که وارد ایران شود و بگوید مگر با صدام چه کردید که امروز با ما می‌خواهید کنید؟بنابراین تعقیب متجاوز درسی بود که غواصان ما به دشمن دادند. غواصان ما برای استقلال و پیشرفت کشور جان خود را دو دستی دادند . دست‌هایشان را بستند اما تسلیم نشدند و در مقابل دشمن زانو نزدند. آبادانی و پیشرفت این کشور نیاز به مقاومت و شهادت دارد. و این شعار غواصان بود.
محسن رضایی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت:‌ اخیرا شنیدم که می‌گفتند که این شهدا در یک عملیات شکست‌خورده‌ شهید شدند. اگر کربلای 4 شکست خورد چه طور 12 روز بعد ایران بزرگترین عملیات تاریخ جنگ را در همان نقطه انجام داد؟ چرا این حرف‌ها را می‌زنند و انقلاب را تحریف و تخریب می‌کنند؟ چون می‌خواهند راه شهدا و راه مقاومت و ایستادگی و راه شهدا را در کشور کور کنند. اما موفق نمی‌شوند و امروز همه اعتراف می‌کنند که ایران لنگرگاه منطقه است.حساب شده جنگ را زیر سوال می‌برند و تخریب و تحریف می‌کنند تا راه شهدا در این کشور ادامه پیدا نکند، اما امروز همه دنیا به این نتیجه رسیده است که اگر ایران نبود، این ناامنی‌های اخیر منطقه تمام 500 میلیون مردم منطقه را دربر می‌گرفت. ملتی که فرهنگ و تاریخ و تمدنش می‌تواند به منطقه و جهان کمک کند چرا در مقابلش مزاحمت و کارشکنی می‌شود؟ شهدای ما در یک آزمون سخت تاریخی، برای اولین بار ملت ایران را به سربلندی رساند و زنجیره شکست‌های تاریخی و جدا شدن بخش‌های مختلف از ایران که برای دویست سال ادامه داشت را قطع کردند.
فرمانده سابق سپاه پاسداران ادامه داد: بنابراین نتیجه می‌گیریم که هم رزمندگان ما و هم بسیجیان ما و هم ارتشیان دلاور ما امروز پای مسیر شهدا ایستاده‌اند. مسیر شهدا هم پرچمداری به نام ولایت دارد، ولی امر مسلمین مثل لنگری کل بار انسجام اقتدار ایران را به دوش دارد و امروز بیش از گذشته با رهبری ایشان در منطقه اقتدار یک ملت مستقل در حال به نمایش گذاشته شدن است.
در این بخش از سخنران محسن رضایی، شعارهای «مرگ بر آمریکا» جمیعت حاضر میدان بهارستان را در برگرفت و رضایی نیز با استقبال از این شعار این‌چنین گفت: این صداها را مذاکره‌کنندگان ما که پشت میز روبروی آنها می‌نشینند باید به خوبی بشنوند و بفهمند، این صداها جدی و واقعی است و از عمق دل جوانانی برمی‌خیزد که حاضرند تا آخرین قطره خونشان را فدای استقلال و سربلندی ایران اسلامی کنند. این سخنان رضایی با استقبال حضار و فریاد « نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا» همراه شد.



نگویند ما آب خوردن نداریم، نگویند کشور محاصره شده است

محسن رضایی ادامه داد: امیدوارم که خبرنگاران خارجی این فریادها را که صدای واقعی ملت ایران است به گوش جهانیان برسانند و بدانند که ملت ایران هیچ‌وقت عقب‌نشینی نمی‌کند و در مسیر امام و انقلاب و رهبری ادامه می‌دهد. ( شعار «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست») نباید در ایران ما علائم غلط به دنیا داده شود. نباید حرف‌های غیرواقعی از سوی ملت ایران نمایش داده شود. نگویند ما آب خوردن نداریم، نگویند کشور محاصره شده است و ما نمی‌توانیم روی پای خود بایستیم(شعار هیهات من الذله). ملت ایران و جوانان ایران و اندیشمندان و نخبگان آنقدر از انرژی و معرف و ایمان و عرفان ومعنویت غنی است که تمام دنیا را می‌تواند سیراب کند و به همه دنیا و انسان‌های عالم کمک کند.



ما دوران قاجار و پهلوی را دیگر در این کشور تکرار نخواهیم کرد

رضایی اضافه کرد، از سوی همه رزمندگان دفاع مقدس اعلام می‌کنم که کسی از نجابت ما سوءاستفاده نکند. اگر روزی خشم ملت ایران به جوشش درآید شما یک افسوس تاریخی خواهید خورد. همان‌طور که در جنگ خوردید.پیام ملت ایران این است که ما دوران قاجار و پهلوی را دیگر در این کشور تکرار نخواهیم کرد. سیاست خارجی قاجاری و پهلوی به این کشور برنخواهد گشت. 300 سال عقب‌ماندگی و ابستگی و تجزیه را کنار گذاشته‌ایم. ما با کسی جنگ نداریم اما می‌گوییم حرف منطقی ملت ایران را گوش دهید. ما غنی سازی می‌خواهیم در چارچوب اصول بین‌المللی. ما دنبال بمب اتم و جنگ نیستیم، دنبال پیشرفت خودمان هستیم و همین غواصان دست‌بسته ما دارند به شما می‌گویند که اگر دست‌های ما بسته باشد و ما را تیرباران هم کنید ما تسلیم زور و زیاده‌خواهی نخواهیم شد ( شعار هیهات من الذله)




تا  ولایت فقیه هست، تا شهادت طلبی  هست هیچ کشوری نمی‌تواند به ایران اسلامی حمله کند

رضایی در پایان گفت: از همین جا به همه دنیا اعلام می‌کنیم که ما دنبال حقوق ملت‌ها و انسان‌ها و به دنبال امنیت و آرامش هستیم در عین حفظ منافع ملی هستیم. دنبال مقابله با متجاوزانی که در منطقه هستند از اسرائیل تا عربستان. ما امروز پرچم امینت را بلند کرده‌ایم و می‌گوییم تجاوز و ترورسیم باید تمام شود. نگویند نیروهای حزب‌اللهی می‌خواهند در این کشور جنگ درست کنند. ما دنبال آرامش و امنیت هستیم اما نمی‌خواهیم با دست باز شرف ما را زیر پا بگذارند و ما را تسلیم کنند... هیهات من الذله...دنیا مطمئن باشد، تا رهبری و ولایت فقیه در این کشور هست، تا شهادت طلبی در این کشور هست هیچ کشوری نمی‌تواند به ایران اسلامی حمله کند. پس بنشیند و فکرهای خود را روی هم بگذارید و چه در فتنه داخل کشور و چه تجاوز در خارج کشور، هر کاری می‌خواهید انجام دهید، کمی فکر کنید تا پشیمان نشوید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار