عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم ادامه طرح راه‌آهن کرمانشاه تا مرز خسروی، گفت: مسئولین نباید به ورود قطار به کرمانشاه راضی شوند و راه‌آهن کرمانشاه باید از خط ملی به بین‌المللی تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۴۷۳۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 06 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،حشمت الله فلاحت پیشه ، راه آهن را مهم‌ترین زیرساخت توسعه‌ای کشور دانست و اظهار کرد: کرمانشاه پس از سالها صاحب مهم‌ترین زیرساخت توسعه می‌شود و قطعا با وجود راه‌آهن توسعه و رونق و شکوفایی اقتصاد استان را شاهد خواهیم بود.

وی به ظرفیت جابجایی 1.5 تا دو میلیون مسافر توسط خط ریلی راه آهن غرب کشور اشاره کرد و افوزد: با تکمیل خط راه آهن غرب کشور تا مرز خسروی و متصل شدن آن به شبکه ریلی کشور عراق، سالانه چندین میلیون تن کالا نیز از این طریق جابجا خواهد شد که قطعا نقش موثری در شکوفایی اقتصاد استان خواهد داشت.

فلاحت پیشه با بیان اینکه با ورود قطار هم اکنون بزرگترین شرط  و زیرساخت توسعه در استان فراهم شده است، گفت: مسئولین استان نباید به راحتی از کنار این فرصت بگذرند و باید از هم اکنون الزامات مرتبط با راه‌آهن را در استان فراهم کنند.

وی تصریح کرد: مسئولین از هم اکنون باید برای استقرار صنایع سنگین در استان تلاش کنند، زیرا بزرگترین مشکل این صنایع مربوط به هزینه‌های حمل و نقل است که با وجود راه آهن این مشکل مرتفع شده است.

این نماینده مجلس افزود: همچنین مسئولین استان نباید به رسیدن قطار به کرمانشاه اکتفا کرده و باید تحقق ادامه این مسیر تا مرز خسروی را با جدیت ادامه دهند، زیرا مزایای اصلی راه آهن غرب کشور زمانی خود را نشان می‌دهد که این خط ریلی به مرز خسروی برسد.

فلاحت پیشه با اشاره به پیشرفت 70 درصدی زیرساخت راه آهن کرمانشاه - اسلام آبادغرب، گفت: در مسیر اسلام آبادغرب - خسروی کار پیشرفت کمتری دارد که باید مسئولین استان همت کرده و سریعتر ساخت این مسیر را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه در کشور عراق تا 12 کیلومتری مرز خط راه آهن وجود دارد، گفت: با مذاکراتی که با طرف عراقی داشته‌ایم آنها تمایل بسیاری برای برقراری ارتباط ریلی میان ایران و عراق دارند و درصورتی که خط ریلی به مرز خسروی برسد، می‌توان آن را به خط ریلی کشور عراق متصل کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه طرح اتصال ریلی تهران-بغداد از 111 سال پیش مطرح شده، گفت: بنا به دلایل متعددی این طرح تا ده ها سال مسکوت ماند و سرانجام در سال 1380 شروع عملیات اجرایی راه آهن به سمت کرمانشاه کلید خورد و بعد از 16 سال شاهد رسیدن قطار به کرمانشاه هستیم.

فلاحت پیشه تصریح کرد: ادامه خط راه آهن تا مرز خسروی باید با جدیت پیگیری شود و باید مسئولین همت کنند تا راه آهن کرمانشاه را از راه‌آهن داخلی و ملی به راه‌آهن بین المللی تبدیل 

کنند.

وی افزود: با برقراری این اتصال، اتصال ایران به سوریه هم برقرار می‌شود زیرا با آرام شدن نسبی اوضاع در سوریه، سوری ها تمایل به برقراری خط ریلی بغداد-لازقیه را دارند و با برقراری این اتصال، اتصال ریلی ایران به سوریه نیز برقرار می‌شود.

فلاحت پیشه تصریح کرد: با تکمیل راه آهن غرب کشور پیش بینی می‌شود مسیر تهران–کرمانشاه-بغداد به رقیب اصلی مسیر تهران-مشهد تبدیل شود و تردد زوار ایرانی و عراقی از این مسیرها خواهد بود.

 نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو با بیان اینکه راه‌آهن مهمترین طرح عمرانی است که جهش توسعه‌ای و اقتصادی را بدنبال دارد، گفت: پیش بینی ما این است با ورود قطار به کرمانشاه در سالهای آتی شاهد جهش اقتصادی و توسعه‌ای در استان باشیم.

وی با قدردانی از دولتمردان جهت تکمیل این پروژه، گفت: درخواست ما این است که مسئولین تنها به رسیدن قطار به کرمانشاه اکتفا نکرده و ادامه میسر تا خسروی را با قدرت پیگیری کرده و انجام دهند.

فلاحت پیشه با قدردانی از قرارگام خاتم(ص) که با همه مشکلات مالی پروژه راه‌آهن کرمانشاه –خسروی را پیش می‌برد، از مسئولین خواست پیگیر دریافت بیشتر اعتبارات ملی برای پیشبرد سریع این پروژه شوند.


 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار