رییس دانشگاه اصفهان گفت: از مشخصه‌های اصلی دانشگاه‌های نسل سوم این است که در بطن جامعه و در کنار مردم هستند، در کنار جامعه بودن باعث می‌شود نیازهایی که دیگران متوجه نمی‌شوند کشف شوند که یکی از آنها نیاز به مشاوره است.
کد خبر: ۴۷۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ 02 August 2017
به گزارش تابناک : هوشنگ طالبی امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاح مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: افتتاح مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی دانشگاه اصفهان در راستای انجام ماموریت دانشگاه‌های نسل سوم برای رفع مشکلات جامعه است.

وی با اشاره به روند به وجود آمدن نظام آموزشی کشور افزود: نظام آموزشی قدیم شامل مدارس، مکاتب و حوزه‌های علمیه بود و برای اولین بار با تاسیس دارالفنون توسط امیرکبیر نظام آموزشی نوینی در کشور به وجود آمد.

رییس دانشگاه اصفهان در همین رابطه افزود: دارالفنون به دلیل نیاز جامعه به نیروهای متخصص در حوزه‌های فنی به وجود آمد و پس از آن دانش‌سراهای عالی برای پاسخگویی به نیاز جامعه به معلمان کارآزموده به وجود آمدند که بسیاری از اساتید دانشگاه فارغ‌التحصیلان همین دانش‌سراهای عالی بودند.

طالبی با اشاره به فسلفه وجودی این موسسات آموزشی ادامه داد: با تاسیس دانشگاه‌ها باید فلسفه وجودی آنها را بفهمیم و باید ببینیم که چرا دانشگاه‌ها رشته ایجاد و دانشجو تربیت می‌کنند و تا چه حد ماموریت واقعی خود را انجام داده‌اند.

طالبی با بیان اینکه گاهی از مسیر اصلی دانشگاه‌ها خارج می‌شویم، ادامه داد: دانشگاه‌های نسل سوم به عنوان دانشگاه‌های کارآفرین تعریف می‌شوند، اما ماموریت این دانشگاه‌ها پیشرو بودن در توسعه کشور، ارتقاء علمی و ایجاد فنون و رشته‌هایی است که جوابگوی نیازهای آینده کشور باشد.

وی در همین رابطه افزود: مشخصه‌های اصلی دانشگاه‌های نسل سوم این است که در بطن جامعه و در کنار مردم هستند، در کنار جامعه بودن باعث می‌شود نیازهایی که دیگران متوجه نمی‌شوند کشف شوند که یکی از آنها نیاز به مشاوره است. 

رییس دانشگاه اصفهان در رابطه با افکار عمومی نسبت به مراجعه به مشاور خاطر نشان کرد: تا چند سال گذشته اگر به کسی توصیه می‌شد تا به مشاور مراجعه کند آن را یک عیب برای خود تلقی می‌کرد و معتقد بود که به دلیل مشکل روحی و روانی به او این توصیه شده است، در صورتی که اکنون با ترویج مشاوره قبح آن ریخته شده است و با افزایش فرهنگ جامعه، مردم دریافته‌اند که بدون مشاوره نمی‌توانند کار خود را به پیش ببرند .

طالبی با اشاره به تاسیس مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی دانشگاه اصفهان ادامه داد: با تاسیس این مرکز می‌توانیم نیازهای جامعه را رفع کنیم و این گونه دانشگاه در بطن جامعه حضور خواهد داشت، زیرا فلسفه وجودی دانشگاه این گونه اقتضا می‌کند.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار