بسیاری از تحلیلگران این دوره از دولت روحانی را دوره حضور پررنگ اعتدالیون در کابینه می دانند و به نظر می رسد موجی که اصلاح طلبان در روزهای اخیر در انتقاد به روحانی و انتظار استفاده از چهره های اصلاح طلب برای کابینه دوازدهم مطرح کرده اند هم ناظر به همین انتخاب روحانی باشد.
کد خبر: ۴۷۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶ 01 August 2017
به گزارش تابناک : به روزهای تحلیف و نهایی شدن لیست کابینه احتمالی روحانی که نزدیکتر می شویم، رویش و ریزش های کابینه قبلی هم بیشتر شده و شفافیت در انتخاب روحانی را روشن تر کرده است.

استارت تغییرات در کابینه روحانی که با موجی از انتقادات در فضای مجازی هم مواجه شد، زمزمه های رفتن مولاوردی از معاونت امور زنان و بانوان ریاست جمهوری بود که در نهایت هم با قطعی شدن رفتن او از این جایگاه و احتمال حضور وی در بخش دیگری از بدنه دولت، تحولات دیگر هم قابل پیش بینی بود.

بسیاری از تحلیلگران این دوره از دولت روحانی را دوره حضور پررنگ اعتدالیون در کابینه می دانند و به نظر می رسد موجی که اصلاح طلبان در روزهای اخیر در انتقاد به روحانی و انتظار استفاده از چهره های اصلاح طلب برای کابینه دوازدهم مطرح کرده اند هم ناظر به همین انتخاب روحانی باشد.

روحانی در این دوره قصد دارد دین خود را به حزبی که حدود 18 سال است با او همراهی و او با آنها همراهی کرده است، بیشتر ادا کند.

رفتن چهره هایی همچون طیب نیا، پورمحمدی و نعمت زاده از کابینه دوازدهم که امروز برخی رسانه ها از قطعی شدن آن خبر دادند، هم در راستای خانه تکانی در پاستور برای دوره دوازدهم بوده است که در همین جهت امروز واعظی با ابراز خوشحالی از انتخاب یکی از معاونانش در وزارت ارتباطات به عنوان وزیر در کابینه روحانی، حلقه این تغییرات در حال تکمیل شدن است.

نوبخت، واعظی و ترکان را از جمله چهره هایی در دولت یازدهم می توان دانست که به نظر می رسد تکرار حضورشان در دولت بعدی هم چندان بعید نباشد چراکه این افراد سال های سال با روحانی در حزب اعتدال و توسعه، همکار بوده و در دوره نخست هم به لحاظ مالی و سیاسی نقش زیادی در پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری داشتند.

محمدباقر نوبخت امروز در خصوص اخرین تحولات کابینه آینده، در پاسخ به این سئوال که انتظارات اصلاح طلبان از رئیس جمهور برای حضور در کابینه آینده بیشتر بود یا اصولگرایان، ادامه داد: رئیس جمهور از همه خواستند در این باره نظر بدهند، حتی از کسانی هم که نخواستند هم نظرشان را دادند. اولویت برای رئیس جمهور آن است که پاسخ مردم را بدهد، چون مورد خطاب مردم است. او به جای اینکه به بده بستان های سیاسی توجه کند؛ به مردم توجه و نگاه می کند؛ نه اینکه مثلا این فرد چقدر توازن را بین گروه های سیاسی برقرار می کند.

به گفته وی، در مجموع کابینه دوازدهم فراجناحی خواهد بود. البته می دانیم چه کسانی در انتخابات 92 و 96 همراهی داشتند. یک ماتریس چندمتغیره برای آقای رئیس جمهور وجود دارد که با توجه به آنها تصمیم گیری خواهد کرد. آقای روحانی در مقابل مردم مسئول است. بنابراین باید به این اختیار احترام بگذاریم چون موفقیت آقای رئیس جمهور موفقیت نظام و مورد رضایت مردم است. کسانی که رئیس جمهور را دوست دارند خودشان را در چارچوب های منطقی موظف به کمک بدانند.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :