رییس هیئت‌مدیره انجمن سینماگران استان اصفهان گفت: جشنواره فجر را نتوانستیم در اصفهان برگزار کنیم، اما تصمیم داریم پنج فیلم برتر این جشنواره را در اسفندماه به اصفهان بیاوریم.
کد خبر: ۴۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰ 14 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سید محسن طباطبایی در دیدار سینماگران استان با استاندار اظهار کرد: 10 سال پیش اگر قرار بود فیلمی در اصفهان ساخته شود 70 تا 80 درصد از عوامل فیلم از تهران به اصفهان می‌آمدند، اما امروز نیروهای حرفه‌ای که در اصفهان شناسایی شدند باعث شده تا اصفهان به تنهایی 100 درصد توان تولید فیلم داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید افتخار کنیم که اصفهان در سینما و مستندسازی حرف برای گفتن دارد، افزود: امروز در انجمن سینماگران کمیته مستندسازی وجود دارد و 40 نفر در آن فعالیت می‌کنند که بی‌شک رتبه یک کشوری را در مستند دارند. حتی یکی ازمستند سازان این گروه جایزه بهترین مستند جهانی سال 2014 در قطر کسب کرده است.

رییس هیئت مدیره انجمن سینماگران استان اصفهان تأکید کرد: امروز پتانسیل صنعتی شدن و کشاورزی برای اصفهان وجود ندارد، یعنی هرچه توانستیم از این دو ظرفیت استفاده کردیم. پس امروز بی‌شک پتانسیل گردشگری و هنری اصفهان باید مدنظر باشد، چراکه هیچ شهری همچون اصفهان این تعداد هنرمند در خود جای نداده است.

طباطبایی با بیان اینکه حیف است چنین رابطه‌ای میان استاندار و هنرمندان باشد و ظرفیت هنری استان مغفول بماند، گفت: این انجمن محل مناسبی ندارد و باید یک مکان داشته باشد، همچنین استاندار باید در شورای اداری استان مطرح کند که اصفهان در زمینه مستندسازی رتبه بسیار خوبی در کشور دارد و بهترین‌های این زمینه عموماً اصفهانی هستند، اما چرا ارگان‌های استان همواره مستندسازان درجه دو تهرانی را می‌آورند؟ درحالی‌که در اصفهان در سطح ملی مستندسازی می‌شود.

نبود سالن نمایش در اصفهان

وی به برگزار نشدن جشنواره فجر در اصفهان اشاره کرد و افزود: به هزاران دلیل و اما اگر امسال بر خلاف سال‌های گذشته که اصفهان همواره اولین استان پس از تهران در اکران فجر بود، این جشنواره به اصفهان نیامد و تصمیم گرفتیم که پنج فیلم مهم و برتر این جشنواره را در اسفندماه به اصفهان بیاوریم و یک هفته فیلم به بهانه اکران این فیلم‌ها در اصفهان برگزار کنیم.

رییس هیئت‌مدیره انجمن سینماگران استان اصفهان با انتقاد از نبود یک سالن نمایش در اصفهان ادامه داد: اصفهان شهر تئاتر و سینماست و مسئله نبود سالن نمایش یک مسئله مهم تلقی می‌شود. پس باید این موضوع پیگیری شود، چراکه حیف است هنر و هنرمند این شهر بخواهد آواره تهران باشد.

طباطبایی خاطرنشان کرد: انجمن سینماگران استان اصفهان در برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند بازوی مشورتی استاندار اصفهان باشد و در این راه کم نخواهد گذاشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار