رئیس پلیس فتا استان گفت: فردی که با انتشار مطالب و تصاویر خصوصی در یکی از شبکه‌های اجتماعی قصد تهدید و زیر سئوال بردن شخصیت اجتماعی و خدشه‌دار کردن امنیت روانی همسر سابقش را داشت شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۴۶۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 18 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ "علی کریمی" ، عنوان کرد: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه و اعلام کرد شخصی ناشناس با هک کردن اکانت تلگرام، تعدادی از عکس‌های شخصی وی را با هدف تهدید و زیر سوال بردن شخصیت اجتماعی و خدشه‌دار کردن امنیت روانی برای دوستان و نزدیکانش ارسال کرده است، لذا با توجه به حساسیت، موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وي افزود: با انجام تحقیقات پلیسی و با بررسی های به عمل آمده توسط کارشناسان این پلیس، متهم شناسايي و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد و سیستم‌های رایانه‌ای فرد مظنون به منظور استخراج مستندات فنی جمع‌آوری  گردید، که پس از بررسی مشخص شد عکس‌ و مطالب مذکور از طریق سیستم رایانه‌ای متهم منتشر شده است.

سرهنگ کریمی در ادامه گفت: متهم که همسر سابق شاکیه بود در ابتدا منکر هرگونه ارتکاب جرمی شد و ادعا کرد شاکیه قصد تهمت زدن به وی را دارد اما در ادامه به هک کردن اکانت تلگرام همسر سابق خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: اخیراً مشاهده شده برخی از شهروندان به قصد انتقام و با سوءاستفاده از فضای مجازی قصد آزار و اذیت دیگران را داشته و با انتشار عکس و یا درج مطالب خلاف واقع، امنیت این فضا را مخدوش می‌کنند. 

وی متذکر شد: به یاد داشته باشیم برابر ماده 17 قانون جرایم رایانه‌ای هر فردی که به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر كند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی كه منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتك حیثیت او شود، به حبس از نود و یك روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال و یا هر دو مجازات محكوم خواهد شد. 

این مقام انتظامی توصیه کرد: بر همین اساس شهروندان با رعایت قوانین جرایم رایانه‌ای از به خطر افتادن امنیت این فضا و هتک حیثیت دیگران جلوگیری کنند و در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما  و یا شماره تلفن هفت رقمی 2188190 در میان بگذارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار