عضو هیئت مدیره نظام پزشکی اصفهان:
تابناک: عضو هیئت مدیره نظام پزشکی اصفهان گفت: پزشکان اصفهان خواستار اجرای هرچه سریعتر طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در اصفهان هستند.
کد خبر: ۴۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱ 10 June 2015
مسعود جوانبخت اظهار داشت: با وجود اینکه چندین سال است خبر از اجرای طرح نظام ارجاع در شهرهای بزرگ داده می شود و نسخه های اجرایی آن توسط وزارت بهداشت نوشته شده اما هنوز این طرح در شهر اصفهان به اجرا در نیامده است.

وی بیان داشت: هرچند نسخه های ارائه شده از چگونگی اجرای طرح نظام ارجاع در سال های گذشته اشکالاتی داشت و پزشکان هم اعتراضاتی به آن داشتند اما به سادگی می توان این اشکالات را رفع و در اجرای آن کوشید.

عضو هیئت مدیره نظام پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: نظام ارجاع در شهرهای بزرگ به صورت پایلوت در شیراز و مازندران به مدت سه سال به اجرا گذاشته شده است که بسیار رضایت بخش بوده و در همین راستا اصفهان هم نیاز به اجرای هرچه سریعتر این طرح دارد که هم پزشکان و هم بیماران از فواید آن بهره مند شوند.

وی در پاسخ به اینکه یکی از اشکالات اساسی طرح این بود که ویزیت ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار را در یک ماه برای یک پزشک در نظر گرفته بودند گفت: با اجرای طرح نظام ارجاع به سبکی که تعریف شده و تشکیل پرونده الکترونیکی برای بیماران صرفه جویی در مصرف دارو و غربالگری از بیماریهای مختلف صورت می گیرد.

جوانبخت با بیان اینکه در اصفهان هنوز این طرح به صورت پایلوت در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت به اجرا گذاشته شده است، اعلام کرد: هنوز پایشی از نتایج مثبت یا منفی، این طرح در این شهرها صورت نگرفته است.

وی گفت: علت تاخیر در اجرای طرح نظام ارجاع در اصفهان را نمی دانیم اما محرز است که این طرح در سطح دنیا به اجرا گذاشته شده است.

عضو هیئت مدیره نظام پزشکی استان اصفهان اعلام کرد: نظام ارجاع ضمن پاسداری از بیمار، توزیع ثروت و نجات بیماران از سرگردانی، جلوی بسیاری از هزینه های غیر ضرور از جمله آزمایشات را خواهد گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار