تابناک: دو ونیم میلیون خانه خالی در سطح کشور وجود دارد که با پر کردن خانه های خالی تنها درتهران یک و نیم میلیون نفر به جمعیت اضافه می شود.
کد خبر: ۴۵۷۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 10 July 2017
تابناک اصفهان- سوداگری های حاکم در جامعه موجب افزایش قیمت مسکن شده است.
قیمت زمین در ایران حباب دارد و باید به میزان زیادی پایین بیاید، بنابراین دولت می تواند مالیات بر املاک را بگیرد.
آمارها نشان می دهد که ۲.۵میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد. خانه اولی ها نیازمند مسکن هستند. ساخت مسکن لوکس هم در دولت دهم صورت گرفته است اما مازاد مسکن نشان دهنده این نیست که خانه لازم نداریم بلکه برای خانه اولی ها نیازمند مسکن هستیم.
اگر مسکن را شخص حقیقی ساخته باشد هر زمان که مشخص شود از وی مالیات دریافت می شود اما برای اشخاص حقوقی بعد از سه سال مالیات دریافت می شود و شامل مرور زمان می شوند که باید تدبیری اندیشیده شود که بین اشخاص حقیقی و حقوقی در دریافت مالیات فرقی نباشد.
مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اجرایی شدن مالیات از خانه های خالی زمانی است که فروش انجام می شود، بیان داشت: شناسایی خانه های خالی هم سخت است هم برای مسئول مالیات صرف ندارد که بگردد و خانه خالی را پیدا کند.
وی پیرامون افزایش مالیات گفت: در سال اقتصاد مقاومتی باید به سمت دریافت مالیات پیش برویم اما افزایش مالیات مسکن بر بازار اجاره تاثیر گذار خواهد بود.
تبریزی با تاکید بر اینکه ۲.۵ میلیون مسکن خالی نشان دهنده احتکار نیست، تصریح کرد: خانه های خالی عرضه شده اما جریان سوداگری که در جامعه حاکم شده سبب افزایش قیمت مسکن شده است.
وی پیرامون دلایل خانه های خالی، گفت: امروزه رفت و آمد و مهاجرت در شهرهای بزرگ مانند گذشته نیست بلکه آرام تر از قبل شده است؛ از سوی دیگر التهاب و رشد جمعیت در شهرهای بزرگ آرام تر شده همچنین رشد سوداگری موجب افزایش مشکلات مسکن شده است.
مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه قیمت زمین در ایران حباب دارد و باید به میزان زیادی پایین بیاید، تصریح کرد: دولت می تواند مالیات بر املاک را بگیرد.
وی گفت: در سه سال اخیر هیچ تغییری در مسکن اتفاق نیفتاده است. اگر تعداد خانه های خالی در تهران را فقط بخواهیم پر کنیم چیزی حدود یک و نیم میلیون نفر به جمعیت افزوده خواهد شد که در کنار آن مشکلات زیادی همچون ترافیک را نیز به همراه خواهد داشت.
عبده تبریزی افزود: دولت سیاست هایی که تعیین کرده درست است اما به نتیجه نرسیدن آن بخشی به دلیل نبود منابع بوده بخشی به دلیل سوداگری هایی که در بخش مسکن ایجاد شده اما تلاش دولت در ساماندهی بخش مسکن است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :