رئیس جمهور آمریکا گفته است انتظاردارد توافق تجاری "مستحکم" با بریتانیا " خیلی سریع" به انجام برسد.
کد خبر: ۴۵۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 09 July 2017

به گزارش تابناک : دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست گروه ۲۰ در هامبورگ با ترزا می، نخست وزیر بریتانیا درباره توافق تجاری بین دو کشور بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفتگو کرد.

 

ترامپ قبل از این دیدار گفت که او "روابط بسیار ویژه ای" را با خانم می برقرار کرده است. رئیس جمهوری آمریکا همچنین به خبرنگاران گفت: " هیچ کشوری مثل ما روابطی نزدیک ندارد."

 

رییس جمهوری آمریکا بدون ارجاع مشخص به زمان در هامبورگ گفت به لندن سفر خواهد کرد.

 

در گفتگوهای رودرروی دو طرف، خانم می گفت به این توافق خوش بین است اما هشدار داد که درباره میزان پیشرفت پیش از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا محدودیت‌هایی وجود دارد.

 

خانم می در یک کنفرانس خبری گفت رهبران جهان از جمله چین، هند، ژاپن و آمریکا به برقراری روابط تجاری دوجانبه و جدید با بریتانیا ابراز علاقه جدی کرده‌اند.

 

نخست وزیر بریتانیا این موضوع را نوعی رای اعتماد به بریتانیا عنوان کرده است.

 

ویدئو/ گزارش بی بی سی از حواشی روز دوم اجلاس گروه 20

 

ترامپ در توصیف مذاکرات خود گفته است: "ما بر قراردادی عظیم کار می‌کنیم که برای هر دو کشور عالی خواهد بود".

 

بر اساس قوانین اتحادیه اروپا مذاکرات رسمی بین واشنگتن و لندن تنها بعد از این که بریتانیا در بهار ۲۰۱۹ اتحادیه را ترک کند عملی خواهد بود.

 

کریستوفر میر، سفیر سابق بریتانیا در واشنگتن گفته است اظهارات ترامپ درباره نیت دولتش نشانه خیلی خوبی درباره آینده است و به نفع خانم می خواهد بود.

 

با این همه این دیپلمات بریتانیایی درباره زمان انعقاد این قرارداد در آینده نزدیک ابراز تردید کرده است.

 

میر می‌گوید: "مسئله اینجاست که ما تازمانی که اتحادیه اروپا را ترک نکنیم نمی‌توانیم با آمریکا یا کشور دیگری مذاکره کنیم. آمریکا و دیگران نیز تا زمانی که ندانند رابطه ما با اتحادیه اروپا چگونه خواهد بود با ما مذاکره نمی‌کنند چرا که دسترسی ما با آنچه در اتحادیه اروپا موجود است می تواند بر منفعتی که آنها از رابطه با ما می‌برند تاثیر زیادی داشته باشد."

 

نخست وزیر بریتانیا در پی دیدار با ترامپ گفت از اینکه رییس جمهوری آمریکا از توافق پاریس کنار کشیده ناخشنود است و این موضوع را در یکی از دیدارهای خود با رهبر آمریکا در اجلاس گروه ۲۰ به میان کشیده است.

 

خانم می ابراز امیدواری کرده که آمریکا دوباره به این توافق بپیوندد.

 





منبع : جام نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار