کد خبر: ۴۵۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 07 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ نخستین برنامه جنبی و گام اول دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی یزد با برگزاری کارگاه آموزشی "فیلم کوتاه از کلاسیک تا معاصر" به پایان رسید.

 دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد همانند سال‌های گذشته با برگزاری برنامههای جنبی آغاز به کار کرد.

همزمان با آغاز برنامه جنبی دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد، کارگاه آموزشی فیلم کوتاه از کلاسیک تا معاصر با حضور دکتر احمدالستی، دکترای زیباشناسی سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس، دالاس و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران برگزار شد.

این نویسنده و مترجم برجسته سینما، از سه شنبه 13 تا  عصر امروز 15 تیرماه در سالن همایش‌های کتابخانه امام علی شهرستان یزد حضور یافت و علاوه بر ارائه موضوعات تخصصی و مدل‌های عملیاتی به بحث و تبادل نظر در حوزه‌های مختلف فیلم کوتاه پرداخت.

این کارگاه آموزشی که با استقبال چشمگیر فعالان جوان در این عرصه و علاقه‌مندان به فیلم کوتاه همراه بود با سرفصل‌های فیلم کوتاه، اهمیت و جایگاه جهانی آن، انتخاب و ویژگی‌های یک داستان مناسب، ساختار فیلم و تحلیل و بررسی نقاط قوت و ضعف آثار فیلمسازان یزدی به کار خود پایان داد.

در این کارگاه آموزشی که نمونه‌هایی از فیلم‌های کوتاه برتر جهان نیز به نمایش گذاشته و مورد بررسی قرار گرفت، چهرهای برجسته فرهنگی، هنری استان یزد نیز حضور فعال داشته و به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

در حاشیه این کارگاه، ایده‌های اولیه ساخت یک فیلم کوتاه توسط حاضرین ارائه شد و "الستی" آنها را مورد بررسی قرار داد و مطالب مرتبط با بهبود ایده‌ها بیان شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار