مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمانشاه، از ممانعت از ترددهای بدون پاسپورت زائران از مرزهاي خسروي و پرويزخان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 03 July 2017
به گزارش  خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه، مهندس بهمن خسرواني گفت: معاون وزیر راه  و شهرسازی در بازدید از مرزهاي زميني خسروی و پرويزخان پیش بینی های لازم برای ممانعت از ترددهای بدون پاسپورت زائران صورت مي گیرد.

وی خاطر نشان کرد:با مهندس داوود کشاورزیان در نشستی که با حضور استاندار و مسئولین استانی کرمانشاه پس از بازدید از مرز پرویزخان برگزارشد، با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و تردد زائران ایرانی از مرزهای غربی کشور برای شرکت در این راهپیمایی بزرگ، اظهارداشت: پایانه مسافری مرز خسروی که می توانست ظرفیتی بسیار خوب در این زمینه باشد، طی سالهای گذشته به دلیل برخی از مسائل از جمله  ناامنی های داخل عراق، بلا استفاده مانده و یا خیلی ضعیف از امکانات آن بهره برداری شده است.

وی به بازدید میدانی مقامات از مرز هاي اين استان  اشاره کرد و افزود: معاون محترم وزير راه و شهرسازي جهت تسهیل در تردد زائران، گفت یکی از مسائلی که باید به آن توجه کنیم 
افزایش گیت های مرز خسروي است و بنظر می رسد برای مرز خسروی 60 گیت کافی باشد.

وی از جمله ديگر مسايلي كه در اين بازديد مورد توجه قرار گفت: تسریع در آماده سازی زیرساخت های این مرز برای تردد زائران اربعین بوده است.

 مهندس كشاورزيان در اينخصوص تاکید کرد: از آنجایی که فرصت برای ایجاد برخی از زیرساخت ها در داخل محوطه و پارکینگ وجود ندارد و شیوه سنتی زمانبر خواهد بود از مصالح از پیش ساخته شده استفاده 
خواهیم کرد.

همچنين بخشی از محور تا مرز خسروی نیاز به آسفالت و یا روکش آسفالت دارد و نکته مهم مدیریت درست مسائل با هدف تامين رفاه حال، زائران در رفت و آمد خواهد بود.

وی خاطرنشان معاون وزير راه و رياست سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي تاكيد كرد : باید به طور جدی از ورود خودروهای شخصی به نقطه صفر مرزی جلوگیری شود زیرا ترافیک و مشکلات دیگر را به وجود خواهد آورد. 

ضمن اينكه بر انجام پیش بینی های لازم جهت ممانعت از ترددهای بدون پاسپورت و ویزا تاکید نمود و تصریح داشت:سابقه تردد بدون پاسپورت و ویزا تنها در مرز مهران است و در شلمچه و چزابه چنین مشکلی وجود ندارد.

خسرواني یادآورشد :مهندس كشاورزيان در خاتمه گفت  با توجه به حجم بالای تردد زائران در ایام اربعین حسینی، تردد آنها بین مرزهای چند استان غربی تقسیم خواهد شد.​


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار