کمیته فنی بررسی اشکالات سند 2030 با حضور نخبگان و متخصصین امر در سازمان بسیج اساتید استان اصفهان تشکیل شده و در حال بررسی علمی دقیق است.
کد خبر: ۴۳۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 12 June 2017

محمد باقری امروز در گفتگو با خبرگزاری تابناک اعلام کرد با عنایت به رسالت سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در اجرای منویات و دغدغه های رهبرمعظم انقلاب در این حوزه با توجه به پتانسیل اساتید ارزشی و بسیجی در سطح استان اصفهان و با همکاری بسیج اساتید نخبگان حوزه های علمیه استان اصفهان و بسیج فرهنگیان این کمیته شکل گرفته است.

وی اظهار داشت نظام مقدس جمهوری اسلامی با آرمان‌های والایی چون تعالی گرایی دینی و استقلال فرهنگی شکل‌گرفته است. بخش مهمی از این آرمان‌ها در اسناد بالادستی (مانند سند چشم‌انداز 20 ساله، سند تحول آموزش‌وپرورش، و سند جامع علمی کشور) لحاظ شده‌اند و با تصویب آن‌ها، همه دولت ها موظف به تحقق و انجام آن‌ها هستند. این اسناد با پشتوانه‌های عمیق فکری و اعتقادی تدوین‌یافته و اجرای مفاد آن‌ها چاره ‌ساز بسیاری از مشکلات کشور درزمینهٔ آموزش خواهد بود.

ایشان با ذکر این نکته که فارغ از اشکالات متعدد محتوایی که بارها در بیان دغدغه مندان نظام آمده است دو اشکال مهم و غیر قابل اغماض باعث این موضع گیری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی شده است. نخست نقض استقلال کشور در حوزه فرهنگ و آموزش با اجرای نسخه وارداتی 2030 وکم توجهی به اسناد مترقی نظیر سند تحول بنیادین درنظام آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور ؛ و دیگری نقض فرایند حقوقی در تصویب این سند که نیاز است متخصصین آموزشی ، دانشگاهها و حوزه های علمیه این نواقص را به صورت فنی جهت اطلاع مردم شریف ایران اسلامی و مسئولین بررسی نمایند.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان گفت اینک با اعلام مجدد موضوع توسط مقام معظم رهبری و دیگر مراجع عظام همچون آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله سبحانی و دیگر صاحب نظران هیچ جای درنگ و تردیدی باقی نمی ماند و همه دغدغه مندان نظام و از جمله اساتید انقلابی و بسیجی حوزه‌های علمیه در بررسی این سند موثر بوده وبا اعلام مشکلات فنی زیاد آن توسط متخصصین امر باید مسئولان در هر رده و مقامی پیگیر این مسائل مطروحه و دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب و مراجع معزز تقلید باشند و اجازه نفوذ در دستگاه آموزشی کشور جهت تربیت آینده سازان ایران اسلامی را ندهند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار