رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: دولت تدبیر و امید قبل از استقرار به وعده خود عمل کرده و دستورالعمل جدید طرح کارورزی را ابلاغ نموده که بر این اساس؛ دانش آموختگان دانشگاهی و واحدهای پذیرنده کارورز لازم است به سامانه کارورزی مراجعه و جهت بهره گیری از فرصت اشتغال پیش آمده، مشخصات خود را ثبت نمایند..
کد خبر: ۴۳۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 06 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورززی استان کرمانشاه، دکتر خسرو شهبازی با بیان مطلب فوق افزود: بر اساس دستورالعمل اجرایی طرح کارورزی  مصوب 5 بهمن ماه 1395 شورای عالی اشتغال؛ دانش آموختگان دانشگاهی از جمله فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در چارچوب استانداردهای آموزشی به فراگرفتن مهارت یا ارتقاء آن در واحدهای پذیرنده مبادرت ورزند.

شهبازی خاطرنشان کرد: واحدهای پذیرنده کارورزان بنگاه‌های اقتصادی فعال در بخش‌های خصوصی یا تعاونی هستند که پس از ثبت نام در سامانه مربوطه نسبت به پذیرش کارورز جهت آموزش مهارتی اقدام می‌نمایند.

شهبازی با اشاره به اینکه هدف از اجرای دستورالعمل جدید اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان؛ افزایش قابلیت جذب و اشتغال آنان از طریق کسب مهارت و تجربه در محیط کار و ورود به بازار کار می‌باشد، تصریح کرد: همچنین این طرح باعث ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش اموختگان، ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای آنان و فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه اجرای دستورالعمل طرح کارورزی  برای کلیه دانش اموختگان دانشگاهی جویای کار و متقاضی کارورزی تحت پوشش این طرح خواهند بود اضافه کرد: حداکثر سن کارورزان 23 سال برای کاردانی، 25 سال برای کارشناسی، 28 سال برای کارشناسی ارشد و 32 سال سال نیز برای مقطع دکتری درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل اجرای طرح کارورزی واحدهای پذیرنده به ازای هر 3 نفر شاغل بیمه شده صرفا"  مجاز به پذیرش یک نفر کارورز هستند گفت: واحدهای پذیرنده دارای مجوز فعالیت از وزارت جهاد کشاورزی به ازای هر 2 نفر کارورز مجاز به پذیرش یک نفر کارورز می‌باشند.

شهبازی با اشاره به اینکه واحدهای پذیرنده کارورز باید دارای شرایط اخذ کارورز باشند گفت: برای جذب کارورز لازم است واحد پذیرنده دارای مجوز فعالیت از دستگاه اجرایی ذیربط و مجوز آموزش کارورزی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باشد.

وی مدت زمان دوره کارورزی را طبق دستورالعمل اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان حداقل 4 ماه و حداکثر 6 ماه برای هر کارورز متناسب با استانداردهای آموزشی مهارتی تعیین می‌گردد.

وی از حمایتهای دولتی برای کارورزان طبق دستورالعمل مربوطه خبر داد و افزود: دستگاه ناظر بر اساس مقررات صنعت بیمه و در قالب قرارداد با یکی از شرکت‌های بیمه گر مورد تایید بیمه مرکزی کشور نسبت به پوشش  بیمه مسئولیت مدنی یعنی بیمه حوادث کارورزان اقدام می‌کند.

شهبازی خاطرنشان کرد: کمک هزینه آموزشی کارورزی تا سقف معادل یک سوم حداقل دستمزد کشور می‌باشد که توسط دستگاه ناظر به تناسب مقطع تحصیلی و حضور کارورز در واحد پذیرنده در طول دوره محاسبه و در مرحله اخر آزمون فنی و حرفه‌ای به کارورز آن پرداخت می‌شود.

گفتنی است متقاضیان کارورزی به منظور ثبت نام در سامانه کارورزی مستقر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرسhttps://karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه نموده و در این سامانه ثبت نام کنند.

شایان ذکر است  به منظور تسهیل در فرایند کارورزی و ایجاد شرایط مناسبتر جهت کارورزان و واحدهای پذیرنده مواردی توسط سازمان جهاد کشاورزی در دست پیگیری بوده که به 
محض حصول نتیجه به اطلاع رسانده خواهد رساند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار