تابناک: علی شریفی پزشک متخصص گفت: امروز و در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از دستگاه آندوسکوپی سینوس و لاپاراسکوپی در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان رونمایی شد.
کد خبر: ۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹ 11 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس، علی شریفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با مشارکت خیر‌ین و اعتبارات دولتی دستگاه لاپاراسکوپی و آندوسکوپی سینوس با اعتباری بالغ بر 180 میلیون تومان برای بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه آندوسکوپی سینوس و لاپاراسکوپی (درون بین) برای نخستین بار در غرب استان اصفهان و در شهر گلپایگان رونمایی شده است، تصریح کرد: از مزایای این دستگاه می‌توان کاهش مدت زمان بیهوشی، کاهش زمان بستری در بیمارستان، کاهش درد بعد از عمل و تغییر در نوع برش عمل جراحی از کلاسیک به لیزی را نام برد.

این پزشک متخصص موارد استفاده از دستگاه آندوسکوپی و لاپاراسکوپی را در جراحی‌های اورولوژی، گوش و حلق و بینی، بیماری زنان و زایمان و ارتوپدی بیان کرد و افزود: دستگاه آندوسکوپی سینوس برای جراحی‌های گوش و حلق و بینی، آرتورسکوپی برای جراحی‌های اروپدی، لاپاراسکوپی برای جراحی‌های کیسه صفرا، فتق، تخمدان، آپاندیس قابلیت انجام دارد و در حال حاضر تجهیزات دستگاه آندوسکوپی سینوس و لاپاراسکوپی برای بیمارستان گلپایگان خریداری شده است و امیدواریم با کمک خیرین سایر تجهیزات نیز فراهم شود.

وی تاکید کرد: دستگاه لاپاراسکوپی یا لیزی برای نخستین بار در غرب استان اصفهان و شهر گلپایگان رونمایی شده است.

شریفی اظهار کرد: تا پیش از خریداری این دستگاه بیماران مجبور بودند برای عمل‌های جراحی به استان‌های مجاور عزیمت کنند اما به لطف خدای بزرگ و کمک خیران و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و اعتبارات دولتی از این پس بیماران می‌توانند برای استفاده از این دستگاه به بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه پس از اجرای طرح نظام سلامت تغییرات خوبی در حوزه درمان صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: از سال گذشته تاکنون اتاق عمل بیمارستان امام حسین (ع) تجهیز شده و اعمال جراحی عروقی تروما و جراحی بیماران دیالیزی در این مرکز انجام می‌شود.

این پزشک متخصص همچنین به حادثه ششم دی‌ماه در شهر گلپایگان پرداخت و گفت: در آن حادثه یکی از شریان اصلی بازوی دست راست یکی از مجروحان به شدت آسیب دیده بود که برای نخستین بار در شهر گلپایگان پیوند عروق صورت گرفت.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مجروحان آن شب از ناحیه زانو مورد آسیب قرار گرفته بود، اضافه کرد: ترمیم زانوی این مجروح هم در همان شب توسط پزشکان گلپایگان با موفقیت انجام شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار