ترامپ گفت؛ در راستای عمل به تعهداتم و برای حفاظت از آمریکا و شهروندانش، اعلام می‌کم که ایالات‌متحده از توافق آب و هوایی پاریس خارج خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۶ 02 June 2017
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا توافقنامه مربوط به تغییرات اقلیمی پاریس را لغو کرد.
به گزارش تابناک، همانطور که ساعاتی پیش کاخ سفید اعلام کرد، ایالات متحده به دستور دونالد ترامپ توافقنامه مربوط به تغییرات اقلیمی پاریس را لغو کرد.
ترامپ با اعلام این خبر گفت؛ در راستای عمل به تعهداتم و برای حفاظت از آمریکا و شهروندانش، اعلام می‌کم که ایالات‌متحده از توافق آب و هوایی پاریس خارج خواهد شد.
ترامپ پیش از این بارها تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین را مورد انتقاد قرار داده بود. او در جریان تبلیغات انتخاباتی خود مساله گرم شدن زمین را «فریب» دانسته و اعلام کرده بود کشورش از توافق آب و هوایی پاریس خارج خواهد شد.
به یک سخن، ترامپ بازگشت به انرژی فسیلی و حذف همه کمک‌های مالی این کشور به برنامه‌های آب و هوایی سازمان ملل متحد را اولویت کاری خود پس از ورود به کاخ سفید معرفی کرده بود.
بدین ترتیب ترامپ پیش‌تر راه خروج آمریکا از برنامه کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای را باز کرده بود و اکنون که کمتر از یک هفته به روز جهانی‌ محیط‌زیست مانده، ترامپ دستور خروج از این توافقنامه را صادر کرد.
این توافقنامه در سال 2015 درباره کاهش تبعات و پیامدهای تغییرات آب و هوا برای اولین به امضای اغلب کشورها رسید.
از مجموع 197 کشور عضو سازمان ملل، 195 کشور این توافقنامه را امضا کردند. سوریه و نیکاراگوئه این توافقنامه را امضا نکردند.
موضوع اصلی توافقنامه پاریس، جلوگیری از افزایش دمای هوا ناشی از گازهای گلخانه ای ست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار