حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی‎آملی امام جمعه آمل دیشب در مراسم گرامیداشت بیست‌وششمین سالگرد ارتحال امام در این شهرستان، اظهار کرد: خداوند به‌راحتی انسان را برای مردم عزیز نمی‌کند و برای این منظور انسان را در معرض امتحانات بزرگی قرار می‌دهد
کد خبر: ۴۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳ 04 June 2015

به گزارش تابناک، امام جمعه آمل با اعلام اینکه پیامبران و امامان در امتحانات متعدد الهی سربلند خارج شدند، افزود: انسان جانشین خداوند روی زمین است و باید رفتار، حرکات و اعمالش رنگ و بوی خدایی بدهد.

وی با بیان اینکه همه حرکات انبیا و اولیا الهی درس است، خاطرنشان کرد: اگر حضرت ابراهیم (ع) خلیل‌الله شد و همه تار و پودش را حق فرا گرفت به دلیل این بود که در امتحانات سختی را با سلامت پشت‌سر گذاشت و برای پرتاب شدن در آتش نمرود که گلستان را در پی داشت، شک نکرد.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه خداوند به رایگان به افراد اعتبار، آبرو و درجه نمی‌دهد، بیان کرد: درجه و جایگاه در نزد خداوند با امتحان و آزمون حاصل می‌شود. امام راحل نیز در عصر عاشورای سال 1342 در مدرسه فیضیه با سخنرانی تاریخی خود دست به افشاگری بزرگی زد تا اندازه‌ای که آن سخنان بنیان و اقتدار استبداد را از بین برد.

وی با اشاره به اینکه سخنرانی امام راحل در فیضیه باعث شد تا نظام طاغوت به خیال خام خود دست به خاموشی صدای امام زد، ادامه داد: با دستگیری امام (ره) در سال 1342 قیام خونین 15 خردادماه شکل گرفت.

امام جمعه آمل با اعلام اینکه امام راحل با تحمل تبعیدهای متعدد، غربت و مظلومیت فراوان انقلاب اسلامی را به ثمر رساند، خاطرنشان کرد: امام راحل راه را به مردم ایران و دیگر کشورهای آزادی‌خواه دنیا نشان داد و از آزمون‌های مختلف الهی سربلند بیرون آمد.

این مسئول با اشاره به اینکه اگر امروز کسی ادعا می‌کند که در خط امام (ره) جای دارد باید الگوی کاملی برای مردم باشد، یادآور شد: مقام معظم رهبری فردی مبارز است که در این راه قدم برداشته و استوار حرکت دارد.

رحمانی‌آملی با اعلام اینکه دشمنان ایران بهدنبال نفاق و تفرقه در بین مردم کشورمان هستند، اظهار کرد: همه اطراف‌مان را دشمن فرا گرفته و همانند ابراهیم (ع) دورمان را آتش فرا گرفت ولی به برکت خون شهدا، مجاهدت‌های امام راحل، رهنمودهای مقام معظم رهبری و جان‌فشانی‌های ایثارگران ایران در دل آتش جزیره‌ای امن ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه باید رهروان امام راحل با دقت، بصیرت و آگاهی ویژه‌ای در جامعه گام بردارند، گفت: نباید چشم به طمع‌های دنیایی داشته باشیم و برای خشنودی قلب افرادی خاص کار کنیم زیرا تمام وعده‌های ریاست، مسند و در اختیار گرفتن قدرت نقش بر آب است.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار