مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی ‌بوشهر گفت: طرح کارورزی با هدف جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار از مقطع کاردانی تا مقطع دکتری در استان ‌اجرایی شده که کارفرمایان از پرداخت حق بیمه معاف می‌شوند.
کد خبر: ۴۳۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ 28 May 2017
حمیدرضا پناه ظهر امروز در نشست طرح کارورزی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان بوشهر  با اشاره به هدفگذاری اشتغال سالانه 150 هزار فارغ‌التحصیل بیکار در قالب طرح کارورزی، از معافیت 2 ساله کارفرمایان از پرداخت حق بیمه خبرداد.

وی با تشریح جزئیات اجرای طرح کارورزی با هدف جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار از مقطع کاردانی تا مقطع دکتری تصریح کرد: جامعه هدف اجرای این طرح، دانش آموختگان دانشگاهی گروه سنی 23 ساله تا 32 ساله در همه رشته‌های دانشگاهی برحسب نیاز بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و تعاونی هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اظهار داشت: همه فارغ التحصیلان بیکار و جوانان جویای کار با ثبت نام در این طرح، مشمول بیمه حوادث شده و یک سوم حداقل دستمزد از سوی دولت به آنها پرداخت می‌شود.

پناه با بیان اینکه  این طرح تنها شامل دانش آموختگان دانشگاهی بیکار متقاضی است افزود: بر اساس دستور العمل اجرایی آیین نامه نظام هماهنگ طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، مهم‌ترین اهداف طرح کارورزی، افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش‌آموختگان از طریق انتقال مهارت، تجربه در محیط کار، فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی،ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان و ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای دانش آموختگان است.

وی با بیان اینکه طول دوره کارورزی حداقل شش ماه و حداکثر یکسال برای هر کارورز بر اساس استانداردهای مصوب آموزشی مهارت تعیین می‌شود گفت: مدت آموزش در هر ماه 140 ساعت، ساعات آموزش در هر روز حداقل شش و حداکثر 8 ساعت تعیین می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر با بیان اینکه کارورزی، طرحی آموزشی است و از لحاظ برخورداری از پوشش قانون کار و تامین اجتماعی هیچ گونه حقی برای کارورز و تعهدی برای واحد پذیرنده کارورز ایجاد نمی‌کند تاکید کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای موظف است نسبت به تهیه استانداردهای آموزشی، اقدام و مراتب را به نحو مقتضی به اطلاع دستگاه‌های مجری و ناظر استانی و سایر افراد و نهادهای ذی ربط برساند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار