کنگره بزرگداشت ۲۵۰ شهید دانشجوی استان مازندران با محوریت شهدای مدافع حرم مازندرانی حادثه «خان طومان» در ساری برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹ 10 May 2017
مازندران این روزها در تکاپوی برپایی مراسمات یادواره شهدای مدافع حرم بوده چرا که در سالگرد عروج این شهدا قرار دارد.
 
بر این اساس یادواره‌های شهدای شهرستانی و استان در پاسداشت شهدای مدافع حرم مازندران در شهرهای استان برگزار شده و بسیاری از یادواره‌های شهدای تخصصی نیز با رنگ و بوی شهدای مدافع حرم مازندران عجین شده است.
 
امروز نیز کنگره بزرگداشت 250 شهید دانشجوی مازندران با حضور پرشور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و دانشجویان بسیجی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد.
 
«شهرام نوری»، مسئول بسیج دانشجویی مازندران در این کنگره گفت: باید به فرهنگ ایثار و شهادت برگردیم، چون دفاع مقدس و دفاع از حرم برای ما گنجینه است.
 
وی افزود: برگزاری یادواره شهدا و شناخت زندگی شهدا باعث اصلاح جامعه می‌شود.
 
نوری وظیفه بسیج را تربیت نیروهای جوان مؤمن و انقلابی در جامعه دانست و افزود: دشمن تمام تلاش خود را می‌کند تا روحیه خودباوری، نشاط و شادی را از جامعه و جوانان ما بگیرد و جوانان را ناامید کند.
 
مسئول بسیج دانشجویی مازندران وصل شدن به شهدا را مهم‌ترین راهکار مصونیت از هجمه‌های دشمن دانست و اضافه کرد: شهدا خانواده کرم، بخشش و بزرگی هستند.
 
نوری گفت: در فرهنگ سیاسی امروزه کسانی‌که وارد عرصه سیاست می‌شوند فقط به قدرت توجه دارند این در حالی‌ است که فرهنگ سیاسی شهدا رقابت برای خدمت به خلق خدا بود.
 
وی یادآور شد: در اوایل انقلاب جوانان این مملکت در دور افتاده‌ترین و صعب‌العبورترین روستاها احساس مسئولیت کرده و به فرمان امام‌شان لبیک گفتند لذا مهم‌ترین درس شهدا به ما احساس مسئولیت است.
 
نوری از خودگذشتگی و ایثار شهدا را رمز موفقیت آنان دانست و گفت: باید به فرهنگ ایثار و شهادت برگردیم چون دفاع مقدس و دفاع از حرم برای ما گنجینه است و فرهنگ سیاسی ما باید مانند فرهنگ سیاسی شهدا باشد.
 
منبع: شهید خبر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار