کمیته امداد:
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ایجاد اشتغال برای مددجویان در راس تمامی فعالیت‌های کمیته امداد قرار دارد.
کد خبر: ۴۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳ 30 May 2015
به گزارش تابناک یزد، سید پرویز فتاح در جمع امدادگران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه اظهار کرد: خروج مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد همراه با خوداتکایی، خودکفایی و توانمندی افتخاری برای کمیته امداد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد به دنبال اجباری کردن بیمه اجتماعی در سطح کشور است، افزود: حوزه مسکن نیز از اصلی ترین حوزه‌های کاری کمیته امداد به شمار می‌رود که امسال اعتبار این حوزه در راستای ایجاد منازل مسکونی برای خانواده‌های نیازمند و مددجو افزایش پیدا کرده است.

فتاح توجه به مسائل فرهنگی را یکی از اصلی ترین فعالیتهای کمیته امداد دانست و یادآور شد: مددجویان باید بدانند خدماتی که کمیته امداد به آنان ارائه می‌دهد میراث امام (ره) و شهدا به شمار می رود و این همان هدف کمیته امداد از ارائه مشاوره‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارائه خدمات متنوع فرهنگی به خانوارهای مددجو است.

فتاح در ادامه اعتماد مردم و خیران را از سرمایه‌های اصلی کمیته امداد عنوان کرد و ادامه داد: اگر مردم اقدامات کمیته امداد را صادقانه بپندارند و آن را قبول داشته باشند، یاری رسان این نهاد جهت کمک به نیازمندان و محرومان خواهند بود.

وی تاکید کرد: کمیته امداد به تبلیغات نیازی ندارد، چرا که مردم و خیران را باید با زبان عمل به کار خیر دعوت کرد.

به گفته فتاح، ارائه آمارهای دقیق و صادقانه از فعالیت ها و اقدامات کمیته امداد موجب جلب اعتماد مردم و خیران به این نهاد خواهد شد.

فتاح با یادآوری اینکه راهکارها، اقدامات و ساختارهای رسمی و اداری پاسخگوی رفع مشکلات و احتیاجات محرومان و مددجویان نیست، تصریح کرد: امام خمینی (ره) امام محرومان، مستضعفان و نیازمندان بود، به همین دلیل امدادگران و پرسنل کمیته امداد باید با مرام بسیجی و به دور از هرگونه تشریفات و تجملات به محرومان خدمت رسانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: مزین شدن کمیته به نام امام خمینی(ره) موجب شده که وظیفه و مسئولیت امدادگران این نهاد در قبال مردم و محرومان سنگین و چندین برابر شود.

فتاح با بیان اینکه محرومان ولی نعمتان و صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند که خدمت به آنان نوعی عبادت محسوب می شود، افزود: امدادگران جهت اصلاح فرآیند خدمت رسانی سریع و مطلوب به محرومان باید ابتدا تفکر خود را اصلاح کنند و با این نگرش که مددجویان انسان های بزرگ و محبوب خداوند هستند، به امورات آنان رسیدگی کنند.

فتاح با اشاره به وظیفه سنگین مددکاران در قبال مددجویان و با تاکید بر اینکه اخلاق اسلامی باید در رفتار و فعالیت مددکاران متجلی شود، خاطر نشان کرد: مددجویان و محرومان بیش از هر کمک و مساعدتی به تکریم احتیاج دارند، از این رو مددکاران موظفند در برابر ولی نعمتان خود تواضع، فروتنی و خضوع داشته باشند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با یادآوری اینکه مولای متقیان امام علی(ع) الگوی و اسوه مددکاران در یاری رساندن به نیازمندان و محرومان است، گفت: همه امدادگرانی که در واحدهای مختلف کمیته امداد فعالیت می کنند باید مددکار نیز باشند.

وی همچنین به ستم و جفای تحمیل شده بر استان کرمانشاه در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: تحمیل جنگ نابرابر بر مردم کرمانشاه موجب شده امروزه مسئولیت مدیران و مسئولان در برابر این استان مرزی چندین برابر شود.

فتاح با بیان اینکه فرزندان غیور این مرز و بوم با فرمان امام(ره) برای دفاع از خاک وطن از جان پاک و خون خود گذشتند، تاکید کرد: امروزه کمیته امداد امتداد دهنده مسیر و راه شهداست، چرا که امدادگران کمیته امداد نیز همانند شهدا پایبند فرامین امام راحل هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار