تابناک: هر سال یکی از مقاصد پرطرفدار برای ایام نوروز، استان تاریخی و زیبای اصفهان است. جاذبه‌های تاریخی و تفریحی این استان به قدری زیاد است که مسلما برای بازدید از تمام آنها تعطیلات نوروز کافی نیست.
کد خبر: ۳۹۱۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰ 09 March 2017

تابناک اصفهان: به طور حتم هر سال یکی از مقاصد پرطرفدار برای ایام نوروز، استان تاریخی و زیبای اصفهان است. جاذبه‌های تاریخی و تفریحی این استان به قدری زیاد است که مسلما برای بازدید از تمام آنها تعطیلات نوروز کافی نیست.

استان پهناور اصفهان دارای روستاها و شهرستان‌های زیادی است که بسیاری از آنها خود به تنهایی دارای جاذبه‌های فراوانی هستند. همان طور که گفتیم در قسمت اول راهنمای سفر، تمرکز روی آب و هوای استان و مرکز این استان یعنی شهر زیبای اصفهان است که جاذبه‌های تاریخی و تفریحی بسیاری دارد.

با توجه به موقعیت قرارگیری، این استان پهناور در مرکز فلات ایران در کل آب و هوایی معتدل خشک دارد که البته با توجه به محل قرارگیری شهرستان‌‌های مختلف آن، شرایط آب و هوایی در آنها متفاوت خواهد بود. اما مطمئنا یکی از فصول مناسب برای سفر به این استان فصل بهار است. البته در ایام تعطیلات نوروز به دلیل جاذبه‌های فراوان و آب و هوای دلپذیر، این استان بسیار شلوغ است.

در ادامه، اطلاعات مختصری در مورد تعدادی از شهرها و شهرستان‌های مهم استان اصفهان را در اختیارتان قرار خواهیم داد تا برای سفرتان برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید.

هتل‌ها و مهمانسراها

پس از آنکه از طریق پرواز، جاده یا با قطار به استان اصفهان وارد شدید اولین چیزی که ذهن شما را مشغول خواهد کرد، محل اسکان است. در استان اصفهان مهمانسراها و هتل‌های ۲ تا ۵ ستاره‌ی فراوانی وجود دارد که در نقاط مختلف شهر و حتی شهرستان‌های اطراف در تمامی‌ایام نوروز آماده‌ی سرویس‌دهی به هموطنان گرامی‌هستند.

به عنوان مثال در شهر اصفهان میزان قیمت بین ۶۵ هزارتومان برای اتاق یک تخته در یک هتل دو ستاره (مانند هتل جلفای اصفهان) تا شبی ۲۵۷ هزار تومان در هتل عباسی اصفهان برای اتاق یک تخته متغیر است. البته شما می‌توانید محل اقامت خود را با توجه به موقعیت قرارگیری و نزدیکی به آثار تاریخی یا مکان‌های دیدنی که قصد بازدید از آنها را دارید، انتخاب و از قبل رزرو کنید.

هتل عباسی

به عنوان مثال یکی از نزدیک‌ترین هتل‌ها به میدان نقش جهان هتل پارتیکان است که در حدود ۹ دقیقه پیاده‌روی تا میدان فاصله دارد.

از هتل‌های نزدیک به سی و سه پل هتل پارسیان کوثر و هتل اسپادانا را می‌توان نام برد.

از هتل‌های نزدیک به خیابان چهار باغ عباسی هتل لوکس و ۵ ستاره‌ی عباسی است. اتاق یک تخته شبی ۲۵۷ هزار تومان تا اتاق چشم‌انداز شبی حدود ۷۰۷ هزار تومان.

هتل عباسی دارای اتا‌ق‌های متعدد با نام‌های مختلف و قیمت‌های متفاوت است. حتی اگر هزینه‌ی اقامت در این هتل لوکس اجازه‌ی انتخاب آن را نمی‌دهد، می‌توانید به جای اقامت به باغ زیبای آن رفته و از خوردن غذا یا حتی آش و بستنی سنتی در آن مکان لذت ببرید.

هتل سفیر: از اتاق یک تخته شبی ۲۲۰ هزار تومان تا آپارتمان چهارتخته شبی ۷۵۶ هزار تومان، این هتل دارای اتاق‌های ۳ تخته و چهارتخته و سوئیت دوتخته و چهار تخته نیز است.

از هتل‌های با قیمت مناسب هم می‌توان به هتل کاوه، هتل ایران و هتل اصفهان اشاره کرد.

البته شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ی خود، امکانات مدنظرتان و تعداد نفرات، هتل یا مهمانسرای خود را انتخاب کنید. قیمت‌های اعلام شده بدون اعمال هیچ گونه تخفیف و در واقع قیمت‌های اتحادیه هستند، اما مسلما بهتر است برای اطلاع دقیق از میزان قیمت اقامت در این مکان‌ها هنگام سفر خود به اصفهان آنها را بررسی کنید چون قیمت‌ها مرتب در حال تغییر هستند.

به علاوه در ایام نوروز پایگاه‌هایی به غیر از هتل و مسافرخانه‌ها از طرف نهادهای مختلف برای اسکان نوروزی مسافران در نظر گرفته می‌شود، مانند مدارس که مسلما برای اسکان در آنها هزینه‌ی کمتری می‌پردازید. البته فرهنگیان برای اسکان در مدارس در اولویت هستند. حتی قرار بر این است که از پارکینگ‌های مدارس نزدیک به محل‌های تاریخی جهت رفاه حال مسافران نیز استفاده شود. توصیه شده است از اسکان در محل‌های ناشناخته که افراد با دادن کلید در خیابان به شما معرفی می‌کنند، خودداری کنید.

حمل و نقل

مسلما در شهر بزرگی مانند اصفهان انواع وسایل نقلیه را می‌توان پیدا کرد. از اتوبوس‌های واحد (که مسلما ارزان‌ترین انتخاب هستند)، تاکسی، بی آر تی، تاکسی تلفنی و بی سیم تا مترو، که البته متروی این شهر به تازگی افتتاح شده و تنها دارای ۴، ۵ ایستگاه آن هم برای مسیرهای کوتاه است. در مورد بی آر تی هم باید بگوییم که از میدان دروازه تهران تا دروازه شیراز در شهر اصفهان دارای خط است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار