معلولیت محدودیت نیست
'معلولیت محدودیت نیست' این جمله را معلولان بافقی با راه اندازی کارگاه قالی بافی و بروز و نمایش توانمندیهایشان به خوبی تفسیر کردند.
کد خبر: ۳۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 25 May 2015
به گزارش تابناک یزد،ابوالفضل شاهپور زاده رییس هیات مدیره جامعه معلولان بافق گفت: معلولان تحت پوشش با راه اندازی کارگاه قالی بافی علاوه بر آموزش، به کارآفرینی و انعکاس توانایی های خود مبادرت ورزیده اند تا ثابت کنند که معلولیت محدودیت نیست.

این مسوول اظهار کرد : بنا به درخواست تعدادی از بانوان عضو جامعه معلولین و به جهت ایجاد اشتغال برای این افراد این تشکل درسال جدید اقدام به راه اندازی مجدد کارگاه قالی بافی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد 6 نفر از بانوان متقاضی دراین کارگاه مشغول به کار هستند اما درصورت درخواست بیشتر این ظرفیت را تا 12نفر می توان افزایش داد.

رییس جامعه معلولان بافق اضافه کرد: طریقه کار دراین کارگاه به این صورت است که در دار قالی و تمامی وسایل مورد نیاز به صورت رایگان در اختیار قالی بافان قرار گرفته و به ازای هر پودی که می بافند مبلغ 15 هزار ریال به آنها پرداخت می شود.

وی هدف اصلی برگزاری این کارگاه را اشتغال پایدار معلولین عنوان و یادآور شد: درآمدزایی، خودکفایی، تحت پوشش قرارگرفتن بیمه، اطمینان از آینده و در یک کلام راهی برای آسایشگاهی نشدن از دیگر اهداف راه اندازی این کارگاه است.

شاهپور زاده افزود: ایجاد این کارگاه مبتنی بر توانبخشی است بنابراین باید سعی شود تا وسایل و ابزار کار مناسب سازی شده باشد، زیرا قالی بافان با معلولیت های مختلف، در این حرفه و کارگاه فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار ما، در شهرستان بافق750 معلول شناسایی شده اند که تحت پوشش جامعه معلولان این شهرستان قرار دارند.

از این تعداد 350 معلول دارای اشتغال هستند و نیازی به کمک مالی جامعه ندارند اما نیازمند مناسب سازی محیط، و سایر کمک های فرهنگی ، هنری ، اجتماعی و ورزشی هستند.

200 معلول نیز علیرغم توانایی لازم ، فاقد کار بوده و نیاز مبرم به حمایت های مالی افزاد جامعه و دستگاههای اجرایی و همچنین فراهم کردن زمینه اشتعال برای ادامه زندگی خود دارند.

بنا بر همین گزارش مابقی دارای معلولیت های بالاو فاقد توانانی کار هستند که باید از طریق سازمانها ، نهادهای حمایتی به ویژه افراد خیر و نیکوکار، تامین مالی شوند و به آنها هم از لحاظ مالی و هم از نظر معنوی کمک شود.

بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد و جامعه معلولان این شهرستان حدود هفت سال پیش با هدف مشاوره، کمک های مالی ، کمک هزینه تحصیلی و بر آوردن نیاز های معنوی، تفریحی، فرهنگی و ورزشی معلولان در شهر بافق تاسیس شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار