تا پایان سال جاری
استاندار قزوین گفت: موضوع بیمه روستاییان باید به صورت یک دستور کار جدی پیگیری شود تا بتوانیم پایان سال جاری شاهد تحت پوشش قرار گرفتن 40 هزار خانوار روستایی باشیم.
کد خبر: ۳۸۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 19 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فریدون همتی در کارگروه توسعه گردشگری و روستایی که در سالن جلسات استاندار تشکیل شد، اظهار داشت: موضوع بیمه روستایی باید به صورت جدی پیگیری شود تا تمام افراد روستایی زیر پوشش این بیمه قرار گیرند.

وی افزود: باید به دهیاران هر روستا سهم برای بیمه روستاییان داده شود تا این موضوع به وسیله دهیاران پیگیری شود چراکه دهیاران با افراد روستا بیشتر در ارتباط هستند و امور بیمه به سهولت قابل پیگیری است.

استاندار قزوین عنوان کرد: برای بیمه روستائیان یک سوم از هزینه بیمه توسط سرپرست خانوار و دو سوم به وسیله دولت پرداخت می‌شود و بستر مناسبی فراهم شده تا تمام روستائیان از این طرح استفاده کنند و تحت پوشش قرار گیرند.

همتی با بیان اینکه مأموریت بیمه روستائیان بر عهده فرمانداران و بخشداران هر شهر و منطقه است، گفت: درخواست گزارش عملکرد هم از این افراد است و مسؤولان مربوطه به جای اینکه کارگزاران را موظف به پیگیری امور بیمه روستائیان کنند، باید به صورت مستقیم با دهیاران ارتباط داشته باشند.

وی با بیان اینکه درصدی برای بیمه دهیاران در نظر گرفته شود، عنوان کرد: هدف این است که روستاییان به سرعت تحت پوشش بیمه قرار گیرند و با این روش دهیاران پیگیر بیمه کردن روستاییان می‌شوند و امور بیمه تسهیل می‌یابد.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه سالانه نزدیک به 40 نفر از روستاییان به دلیل افتادن از درخت از کار افتاده می‌شوند، عنوان کرد: اگر این افراد تحت پوشش بیمه باشند، می‌توانند از این بیمه استفاده کنند و بخشی از هزینه زندگی خود را تأمین کنند.

همتی با بیان اینکه فرمانداران و بخشداران باید جلسه برگزار کرده و چند روستا و دهیار را برای بیمه کردن به صندوق بیمه روستایی استان قزوین معرفی کنند، اضافه کرد: باید جلسات هفتگی منظم برای رسیدگی به مشکلات روستاییان برگزار و موضوع بیمه آن‌ها به سرعت پیگیری شود چراکه روستاییان بعد از مدت زمان مشخصی بازنشست می‌شوند و این پشتوانه خوبی برای این قشر از جامعه است.

وی مطرح کرد: موضوع بیمه روستاییان باید به صورت یک دستور کار جدی پیگیری شود تا بتوانیم پایان سال جاری شاهد تحت پوشش قرار گرفتن 40 هزار خانوار روستایی باشیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه روستاییان برای عرضه محصولات و تولیدات خود با مشکل روبه‌رو هستند، یادآور شد: دستگاه‌های مربوطه باید برای شناسایی محصولات روستاییان برنامه‌ریزی کنند و با تشکیل تشکلاتی همانند تعاونی برای فروش این محصولات اقدام کنند.

همتی تشریح کرد: اگر برخی از روستاییان برای تأمین مواد اولیه مشکل داشتند باید زمینه مناسب برای فراهم کردن این مواد اولیه توسط ادارات مربوطه اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه باید از دغدغه روستاییان برای فروش محصولات تولیدی خود کاسته شود، تصریح کرد: مسؤولان مربوطه باید یک روش مشخصی برای فروش تولیدات روستاییان معین کرده و گزارش این روش را هم به استانداری اعلام کنند.

استاندار قزوین مطرح کرد: باید با مشارکت اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین به روستاییان آموزش داده شود تا موجب تحرک این قشر شود.

همتی افزود: آموزش‌ها باید طبق ظرفیت هر روستا انجام شود و از افراد تحصیل‌کرده در آنان برای پیشبرد اهداف روستا به‌کارگیری شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار