استاندار يزد خواستار ايجاد انگيزه تحرک در مردم توسط ورزشكاران حرفه‌اي به ويژه كوهنوردان شد.
کد خبر: ۳۷۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ 02 February 2017
به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در مراسم افتتاحیه صعود بین‌المللی کوهنوردی و تجلیل از قهرمانان کوهنوردی استان یزد ضمن ابراز خرسندی از میزبانی چهره‌های ارزشمند ورزش کوهنوردی کشور اظهار داشت: حضور این تعداد ورزشکار روحیه خوبی در مردم یزد ایجاد می‌کند و به طور قطع آشنایی با چهره‌های موفق ورزشکار می‌تواند شوق ورزش و زندگی را در مردم ایجاد کند.

وی عنوان کرد: اگر رشته‌های مختلف ورزشی به ویژه ورزش‌های همگانی بتوانند مردم را جذب کنند، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد زیرا ورزش به طور مستقیم در سلامت و دوری از بزهکاری جوانان اثرگذار است.

میرمحمدی تأکید کرد: هرچه بتوانیم به صورت‌های مختلف انگیزه تحرک را در مردم ایجاد کنیم، هزینه‌های درمانی جامعه نیز کاهش می‌یابد زیرا همواره بر این باور و عقیده بوده‌ایم که ورزش پایه‌ای برای عقل سلیم و صحت و سلامت است.

استاندار یزد از ورزشکاران حرفه‌ای به ویژه کوهنوردان خواست تا انگیزه تحرک و ورزش را در مردم ایجاد و از این طریق به سلامت جسمی و روحی جامعه کمک کنند.

وی بیان کرد: اگر هر ورزشکار چند نفر از مردم و اطرافیان خود را به ورزش تشویق و هیجان ورزش را در آنها ایجاد کند، در اطراف هر ورزشکار جمعی از مردم ورزشکار خواهند شد.

میرمحمدی در مورد ورزش کوهنوردی خاطرنشان کرد: کوهنوردی رقابت برای برنده شدن نیست بلکه در کوهنوردی موضوع صعود است و در صعود روح تعالی وجود دارد بر این اساس اخلاق ورزشی در میان کوهنوردان ناب‌تر است.

وی عنوان کرد: اخلاق ورزشی از همین دور هم بودن‌ها، همدلی‌ها و همراهی‌ها ناشی می‌شود و امیدواریم با همدلی بتوانیم پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنیم.

میرمحمدی، حضور قهرمانان بین‌المللی کوهنوردی ایران و استان یزد را در این مراسم به فال نیک گرفت و افزود: خوشحالیم که نام شیرکوه از مرکز جغرافیایی ایران توسط کوهنوردان در این صعود جهانی می‌شود.

به گزارش فارس، 400 نفر از کوهنوردان سراسر کشور برای شرکت در صعود بین‌المللی قله شیرکوه در استان یزد به این استان سفر کرده‌اند و ساعت 4 بامداد پنج‌شنبه 14 بهمن‌ماه صعود خود به این قله را آغاز خواهند کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار