انعقاد تفاهم نامه مشترک میان فرمانده انتظامی و اداره آموزش و پرورش کرمانشاه:
فرمانده انتظامي استان گفت: نيروي انتظامي به دنبال اين نيست که دستگاه هاي مقصر در وقوع جرم را معرفي کند، اما سازمان هاي مرتبط نيز مي بايست بر اساس واقعيات موجود، به مردم آگاهي دهند تا در مواردي که مربوط به پليس نيست، مردم برقراري وضعيت مطلوب را از نيروي انتظامي انتظار نداشته باشند.
کد خبر: ۳۶۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 30 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازپايگاه خبري پليس، سردار "منوچهر امان اللهي" در مراسم انعقاد تفاهم نامه مشترک ميان فرماندهي انتظامي استان و اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه براي کنترل و کاهش آسيب هاي اجتماعي، ضمن گراميداشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: جايگاه و سهم آموزش و پرورش در تربيت دانش آموزان بر هيچ کس پوشيده نيست.
وي افزود: نيروي انتظامي نيز از يک دهه قبل، اقدامات و مأموريت هاي خود را به سمت پيشگيري از آسيب ها و جرايم سوق داده و آثار و نتايج مطلوبي را بدست آورده است.
سردار امان اللهي گفت: نسبت دادن قصور و کوتاهي در يک بخش جزئي به کل جامعه هدف، درست نيست و نبايد به خاطر اشتباه يک معلم و يا پليس، تمام عملکرد اين دو حوزه زير سوال برود و مورد انتقاد غيرمنصفانه قرار گيرند.
وي با اشاره به اينکه آسيب ها و مشکلات عديده اي گريبانگير استان است، تصريح کرد: تنظيم و مديريت روابط ميان دستگاه هاي مختلف هنر بسيار بزرگي است که نبود نسخه واحد در اين بخش، به معضلي جدي تبديل شده است.
فرمانده انتظامي استان ادامه داد: نيروي انتظامي به دنبال اين نيست که دستگاه هاي مقصر در وقوع جرم را معرفي کند، اما سازمان هاي مرتبط نيز مي بايست بر اساس واقعيات موجود به مردم آگاهي دهند تا در مواردي که مربوط به پليس نيست، مردم برقراري وضعيت مطلوب را از نيروي انتظامي انتظار نداشته باشند.

سردار امان اللهي خاطرنشان ساخت: معتقد هستيم که هر چه در بخش آموزش تلاش و سرمايه گذاري کنيم در تنظيم امور و مأموريت ها و در نهايت ايجاد جامعه اي سالم، موفقيت هاي بيشتري کسب خواهيم کرد.
سليمان محبي" افزود: 325 هزار دانش آموز، نسل آينده استان را تشکيل مي دهند و تمام تلاش خود را به کار گرفته ايم که با همکاري پليس و ساير سازمان هاي مرتبط، افراد سالمي را تربيت کنيم.
نسل امروز بيشترين تأثير را از محيط خارج از مدرسه دريافت مي کند
مديرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نيز در اين مراسم عنوان کرد: ميان نيروي انتظامي و آموزش و پرورش ارتباط تنگاتنگ کاري وجود دارد و اميدواريم با انعقاد اين تفاهم نامه، زمينه همکاري هاي فرهنگي و اجتماعي بيشتري فراهم شود.
وي با اشاره به اينکه آسيب هاي اجتماعي روز به روز جديدتر مي شوند، تصريح کرد: نسل امروز بيشترين تأثير را از محيط خارج از مدرسه دريافت مي کند و فعاليت گسترده فضاي مجازي، مسئوليت آموزش و پرورش را سنگين تر کرده است.
محبي متذکر شد: اگر بتوانيم دانش آموزان را در سنين بلوغ حفظ کنيم، کشتي زندگي آنها از اين مرحله به بعد نيز در مسير درست به حرکت خود ادامه مي دهد، اما از آنجايي که بخشي از مردم براي تأمين معيشت و ارتزاق، جوانان و نوجوانان را گرفتار آسيب هاي اجتماعي به ويژه موادمخدر مي کنند، رسيدن به اين مهم را دشوار کرده است.
وي در پايان با اشاره به اينکه پيشگيري از برخورد مقابله اي موثرتر است، افزود: با تمام توان در خدمت نيروي انتظامي استان هستيم و تلاش ها و اقدامات خود را در نقاط آسيب پذير استان متمرکز خواهيم کرد تا شاهد کاهش معضلات اجتماعي باشيم.
 
نظام مراقبت اجتماعي و کاهش عوامل مخاطره آميز تقويت شود
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان نيز در اين جلسه بيان داشت: روند ارتباط گيري نيروي انتظامي با معاونت تربيت بدني و سلامت و نيز اداره آسيب هاي اداره کل آموزش و پرورش از قبل وجود داشته است و انعقاد اين تفاهم نامه، استحکام هرچه بيشتر فعاليت ها را به همراه دارد.
وي افزود: طي دو سال گذشته برنامه تئاتر درماني نيز به برنامه هاي هفته ناجا اضافه شد که استقبال مردم از اين اقدام ، ما را بر آن داشته است که اين بخش را تقويت کنيم.
اين مقام انتظامي در پايان گفت: ارتقاي دانش و مهارت هاي دانش آموزان والدين آنها و کارکنان مدارس، برگزاري جلسات شوراي پيشگيري از آسيب ها و حوادث اجتماعي و اجراي مصوبات انها، حضور کارکنان انتظامي در جلسات انجمن اوليا و مربيان، اجراي طرح هاي علمي و پژوهشي، ارائه خدمات مشاوره اي رايگان به دانش آموزان، والدين آنها و کارکنان مدارس و نيز تقويت و توسعه نظام مراقبت اجتماعي و کاهش عوامل مخاطره آميز و تهديد کننده اقشار، از جمله اهداف اين تفاهم نامه است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار