کد خبر: ۳۶۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴ 29 January 2017

جانشین اداره امنیتی و وضعی قوه‌ قضاییه گفت: احصاء روستاهای مهاجرفرست سیستان و بلوچستان جزو اولویت‌های استان است.

به گزارش ایسنا حسین میرزایی در جلسه کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری در اداره‌کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان جزو استانهای امن کشور است که نرم جرم در این استان بسیار پایین بوده ولی در مقوله حاشیه‌نشینی جزو 7 استان مهاجرفرست است.

وی بیان کرد: حاشیه‌نشینی معضلی فراگیر در کشور است و به واسطه وجود بحران‌هایی از جمله فقر و بیکاری رشد بسیار زیادی داشته است.

میرزایی افزود: خوشبختانه اقدامات مناسبی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار مدنظر مقام معظم رهبری اجرایی شده است.

رئیس دبیرخانه کارگروه مرکزی پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری ادامه داد: حاشیه‌نشینی یک آسیب است که می‌تواند بستر بسیاری از جرایم دیگر نیز باشد.

وی افزود: مهمترین راه کاهش جرایم و آسیب‌های موجود اتخاذ تدابیر موثر در حوزه پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری است.

میرزایی بیان کرد: وی با بیان اینکه 11 میلیون حاشیه‌نشین در کشور وجود دارد گفت: حاشیه‌نشینی معضلی فراگیر در کشور است و به واسطه وجود بحران‌هایی از جمله فقر و بیکاری رشد بسیار زیادی داشته است.

جانشین اداره امنیتی و وضعی قوه‌ قضاییه گفت: هشدار به مشاورین املاک، نصب علائم هشداردهنده و تقویت یگان‌های حفاظت از اراضی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از گسترش بافت‍های ناکارآمد شهری است.

رئیس‌کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان زاهدان نیز با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری در راستای رفع معضل حاشیه‌نشینی ادامه داد: بافت‌های ناکارآمد شهری در دو بعد بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی در قوه قضائیه مطرح است.

حمیدیان افزود: در پیشگیری‌های وضعی، به دنبال کاهش ارتکاب جرم و پایین آوردن انگیزه‌های مجرمانه با دشوار کردن راه‌های ارتکاب جرم هستیم.

وی اظهار کرد: نقش معماری شهری در ارتکاب جرائم از دیرباز مطرح بوده به‌گونه‌ای که ارتکاب برخی از جرائم ناشی از فرصت‌های محیطی است.

وی با تأکید بر اقدامات مؤثر نهادها و سازمان‌های متولی طی سال‌های جاری ابراز داشت: خوشبختانه رویکرد مثبت و عملیاتی در تحقق دستورالعمل اجرایی پیش‌بینی و پیشگیری از بافت‌های ناکارآمد شهری در استان منشأ ثمرات گسترده‌ای شده و امید است تا وضعیت موجود بهبود یابد.

معاون رئیس‌کل دادگستری در امور پیشگیری از وقوع جرم تصریح کرد: امیدواریم با توسعه طرح‌های هادی در روستاهای بیش از 20 خانوار، مدیریت منابع آب و خاک، ارتقاء فرصت‌های شغلی در مناطق مهاجر فرست و بهبود عملکرد یگان حفاظت از اراضی و اجرای نهایی طرح جامع حدنگار (کاداستر) پیشگیری از گسترش مناطق حاشیه‌نشین محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار