استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: خدمات زیربنایی ارائه شده در روستاهای کشور و استان قابل توجه و چشمگیر است و خدمات اینترنتی و ارتباطی پایتخت مانند روستاهاست.
کد خبر: ۳۶۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 25 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، فریدون همتی درجلسه تقدیر از دست اندرکاران شرکت کننده در نمایشگاه توانمندی های روستایی و عشایری کشور که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: خوشبختانه استان قزوین در نمایشگاه تهران با غرفه آرایی جذاب و تاثیرگذار، توانست آداب و رسوم و نمادهای فرهنگی استان بویژه منطقه الموت را بخوبی به نمایش بگذارد و نظر مردم را جلب کند.

استاندار قزوین بیان کرد: این نمایشگاه آنقدر زیبا و تاثیرگذار بود که تاسف خوردم چرا خانواده ام را از آن محروم کردم بویژه مراسم واقعی ازدواج زوج الموتی بسیار ساده و تاثیرگذار توانست آداب و رسوم زیبایی را به تصویر بکشد و از قسمت هایی تماشایی بود.

وی گفت: نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، صنایع دستی و توانمندی های روستایی استان بود که همه استانهای کشور در آن حضور داشتند و صحنه های زیبایی خلق شد اما جای صدا و سیما خالی بود تا این صحنه ها را به تصویر بکشد و از آن برنامه های تولیدی تهیه کند.

همتی افزود: از نظر سخت افزاری، نظم و انضباط، غرفه آرایی و کیفیت برنامه ها غرفه قزوین بی نظیر بود و توانمندی روستاییان بخوبی ارائه شد و توانست استان را معرفی کند و مهمترین ویژگیش آن بود که اهالی روستا و جوانان علاقمند محلی مجری کار بودند و توان خود را نشان دادند و ماموریت محوله بخوبی انجام شد.

استاندار گفت: با همه مشکلات و تنگناها خوشبختانه در روستاها اقدامات قابل توجهی انجام شده است و دستاوردهای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در همه مناطق دیده می شود.

وی اضافه کرد: امروز سرنوشت کشور در دستان مردم است و همه مسئولان با رای مردم انتخاب می شوند که باید قدردان آن باشیم.

اتصال ۱۰۰ روستا به اینترنت

همتی بیان کرد: تاکنون ۴۰۰ روستای استان به اینترنت متصل شده و ۱۰۰ روستای دیگر امسال به این خدمات مجهز می شوند و مانند پایتخت همه امکانات ارتباطی در این مناطق هم فراهم شده است.

استاندار یادآورشد: در سفر هیئت دولت به قزوین علاوه بر بودجه استان مبلغ ۵۰ میلیارد تومان هم برای روستاها اختصاص یافت و تا پایان سال مالی امیدواریم تعهدات خود را انجام دهیم.

همتی اظهارداشت: اجرای ۲۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار، داربستی کردن باغات انگور بخشی از خدمات دولت در روستاهاست و با بیمه روستایی نیز اقدامات خوبی برای رفاه مردم صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته هفت هزار نفر و امسال ۲۷ هزار روستایی از خدمات بیمه ای برخوردار شدند و امسال تلاش می کنیم این تعداد به ۴۰ هزار نفر برسد.

استاندار گفت: همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از تسهیلات گاز برخوردار خواهند شد و برای تامین آب شرب روستاها نیز ۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که ۲۹ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

همتی یادآورشد: با انتقال آب از سد طالقان زمینه تامین آب شرب ۱۴ شهر و ۲۰۰ روستای مسیر فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود هشت درصد برای طرح های تولیدی روستایی که به اشتغال منجر شود و ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد ۵ هزار شغل روستایی اختصاص داده شده است.

استاندار تصریح کرد: برای تامین مسکن محرومان نیز ساخت ۱۳۰۰ واحد مسکونی در دستور کار است که ۲۰۰ واحد آن روستایی است.

در این مراسم از دست اندرکاران برپایی نمایشگاه توانمندی های روستایی در تهران و زوج جوان روستایی که عقد خود را در نمایشگاه جاری کردند تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار