معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه اظهار کرد: پس از ادغام نيروهای انتظامي، ماموريت معاونت اجتماعی تغيير يافت .
کد خبر: ۳۵۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ 07 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛محمد رضا آمویی افزود: جلب مشارکت عمومی، ارتباط گيری با سازمان‌های دولتی و مردم نهاد، آموزش همگانی در راستای پيشگيری از آسيب‌های اجتماعی، انجام مطالعات اجتماعی و راه‌اندازی مراکز مشاوره و مددکاری از اقدامات صورت گرفته در اين معاونت است.

وی با اشاره به اينکه نيروی انتظامی با 187 جرم و آسيب دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: پرونده‌هایی که وارد کلانتری‌های سطح استان می‌شود، در صورتی که کدهای تشخيصی را داشته باشند، دايره مشاوره و مددکاری به اين پرونده ورود پيدا می‌کند تا مشکل مراجعان به صلح و سازش ختم شود.

اين مقام انتظامی خاطرنشان کرد: اين مراکز در سال گذشته بيش از 15 هزار مورد پرونده مشاوره‌ای دريافت کرده، که 87 درصد آن به مصالحه ختم شده است، لذا اين اقدام، علاوه بر اينکه بار دستگاه قضایی را کاهش داده، حدود 13 هزار پرونده را نيز از حوزه انتظامی خارج کرده است.

آمویی افزود: با اطلاع رسانی‌‎هایی که در سطح استان انجام گرفته است، شهروندان به صورت خود معرف به مراکز مشاوره و مددکاری مراجعه و خدمات مشاوره خانوادگی، تحصيلی و حقوقی را به صورت کاملا رايگان دريافت می‌کنند.

وی عنوان کرد: مشاوران انتظامی و پليس‌های تخصصی ضمن فراگيری آموزش‌های لازم، تحت عنوان "مربيان آموزشی" در مقاطع تحصيلی مختلف از مهد کودک‌ها تا دانشگاه‌ها را تحت آموزش قرار می‌دهند و در اين راستا طی سال گذشته يک هزار و 870 کلاس آموزشی برگزار کرده است.

آمویی در پایان  يادآور شد: در راستای پيشگيری از آسيب‌های اجتماعی از ظرفيت سازمان‌های مردم نهاد نيز بهره گرفته‌‍ايم، همچنين از سال گذشته بحث «تئاتر درمانی» نيز آغاز شده است و پيام‌های فرهنگی و آموزشی حين اجرای يک نمايش به شهروندان منتقل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار