دومین همایش ملی ادبیات دفاع مقدس کشور با حضور اساتید، شعرا و نویسندگان برجسته کشوری و به میزبانی یزد آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۳۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 14 May 2015

به گزارش تابناک یزد، محمدرضا سنگری صبح امروز در آیین افتتاحیه دومین همایش ملی ادبیات دفاع مقدس که به میزبانی یزد در حال برگزاری است، اظهار داشت: یکی از شاخص‌ترین چهره‌های ادبیات پایداری فرخی یزدی است که متعلق به شهر و استان یزد است.

وی با اشاره به اینکه در این همایش اساتید، شعرا و نویسندگان از استان‌های یزد، تهران، اصفهان، شیراز، شهرکرد و سمنان حضور دارند، خاطرنشان کرد: در این همایش، کارگروه‌هایی برای بررسی راهکارهای ارتقای سطح ادبیات دفاع مقدس تشکیل می‌شود.

این استاد و ادبیات پژوه در ارتباط با کارگروه‌های همایش ادبیات دفاع مقدس، گفت: نخستین کارگروه، کارگروه دانشگاه و ادبیات نوین انقلاب اسلامی است که در این کارگروه مباحثی از جمله دانشگاه و سهم آن در تبیین ادبیات دفاع مقدس، تامین نیازهای ادبیات دفاع مقدس، مقوله‌های مختلف ادبی که دانشگاه می‌تواند به آن بپردازد، رشته ادبیات انقلاب اسلامی مورد بحث قرار می‌گیرند.

نویسنده کتاب "بررسی ادبیات منظوم دفاع مقدس"، خاطرنشان کرد: کارگروه دوم این همایش، کارگروه پایان‌نامه‌ها است که به تحلیل وضعیت موجود پایان‌نامه‌های ادبیات دفاع مقدس و روش‌های چاپ پایان نامه‌های موفق می‌پردازد.

سنگری با تاکید بر اینکه از تقریبا 100 پایان نامه، یک یا دو مورد ارزش چاپ دارد، گفت: این کارگروه همچنین به بررسی راهکارهای جلوگیری از سرقت، تکرار و داد و ستد دانشگاهی توجه ویژه‌ای دارد.

وی کارگروه تالیف کتب سه گانه را از دیگر کارگروه‌های این همایش دانست و عنوان کرد: در این کارگروه در ارتباط سه کتاب مبانی معرفتی ادبیات دفاع مقدس، مطالعات تطبیقی ادبیات پاداری جهان با ادبیات دفاع مقدس و ادبیات انقلاب اسلامی بحث می‌شود.

 انتهای پیام/ ر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار