کد خبر: ۳۴۷۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱ 24 December 2016
راک نیوز - 24 شهریور 93 سید کرامت الله کریمی چهره فعال اصلاح طلب، از اساتید برجسته دانشگاهی به عنوان سرپرست فرمانداری کهگیلویه منصوب شد تا بعد از ابراهیم جعفری سکان دار کشتی به گل نشسته کهگیلویه باشد. اما در تاریخ 19 خرداد 94 یعنی کمتر از 9 ماه به علت کارشکنی برخی از افراد (آنگونه که درمحافل غیر رسمی مطرح بود)از جمله نماینده سابق مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی حکم کرامت کریمی تایید نشد و علی رغم شخصیت کاریزماتیک و فعال کریمی کلید فرمانداری کهگیلویه در دستان علی پوزش 52 ساله قرار گرفت و این آغاز سناریوی تلخ در این شهرستان بود.

علی پوزش علی رغم اینکه سوابق کاری از جمله مدیرکل برنامه و بودجه استانداری، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت، معاون آمار سازمان مدیریت، رئیس گروه تسهیلات تکلیفی سازمان مدیریت و کارشناس بودجه را در کارنامه کاری خود داشت ولی حتی مانند کریمی نتواسنت تعداد زیادی از مدیران کل را به شهرستان دعوت کند و خواستار توجه بیشتر به مطالبات مردمی و حل مشکلات عمرانی این شهرستان شود. فردی که گفته می شد به خاطر تخصص در حوزه بودجه روزهای خوشی را برای کهگیلویه به ارمغان می آورد و منجر به جاری شدن پول و اعتبار به سمت این شهرستان می شود اما این حرف ها در حد یک رویا باقی ماند.

پوزش همیشه در ادبیات خود تنها به جمله اینکه کهگیلویه از یک محرومیت تاریخی رنج می برد اکتفا می کند و تا کنون گام موثری در جهت توسعه این شهرستان برنداشته است.

در زمان کریمی نه تنها مردم یک فرماندار و چهره اصلاح طلب را می دیدند بلکه همیشه با ادبیات نیکو مدیران را برای انجام کارها تشویق می کرد مسئله ای که در زمان حاکمیت کاری پوزش کم تر به چشم دیده می شود و به عقیده برخی حتی پرستیژ فرماندار شدن را نه تنها در شیوه مدیریتی بلکه در رفتار عادی نیز رعایت نکرده است.



17 شهریور 92 جواد تخشا با رأی اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر دهدشت یعنی هشت رأی به عنوان شهردار دهدشت در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر انتخاب شد.

این انتخاب همان و اختلاف و دو دستگی بین اعضای شورای شهر دهدشت و تعیین کابینه اقلیت و اکثریت و دودی که به چشم مردم می رفت.

اعضای این پارلمان محلی همچون خاری در چشمان مردم دهدشت بودند و تا به امروز جز دعوا و کش مکش هیچ خروجی از جلسات شورای شهر دهدشت حاصل نشد.

و پوزش اکنون در مسئله جنگ زرگری شهردار و اعضای شورای شهر دهدشت این بار مردم را در مظان اتهام قرار داده است ،وبا ادبیاتی کودکانه می گوید این شورا آش و دستپخت خود این مردم است و باید تحمل کنند در حالی که معمار کبیر انقلاب خود و مسئولان رانوکر مردم می دانند و همواره در ادبیات بزرگان مردم در راس نظام قرار دارند.

اگرچه براساس پیش بینی های هواشناسی پاییز امسال یکی از کم بارش ترین فصل ها درمقایسه با سنوات گذشته بوده اما همین بارش های اندک برای برخی از مناطق تحت مدیریت جناب فرماندار بحران هایی را رقم زد.

اینگونه که از سخنان فرماندار کهگیلویه برداشت می شود مسیر ارتباطی 24 روستای کهگیلویه را که بعد از آخرین بارندگی تاهمین چندین روز پیش مسدود بوده وانتقاد یکی از مسئولان بخش دیشموک را بهمراه داشت را نیز باید از ضعف اساسی دولت تدبیر و امید دانست و مردم را به خاطر رای دادن به این دولت که از قبل آن فرمانداری مانند جناب پوزش را انتخاب نمودند را باید بازخواست و شماتت کرد که چرا به روحانی رای دادید تا اینگونه شود ویا به زبان فرماندار باید گفت آشی است که دست پخت خودتان است؟

آیا بهتر نیست فرماندار کهگیلویه به جای سخنان نسجیده ،با درایت و قدرت حاکیمتی خود به شهر تاریخی و باستانی دهدشت و شهرستان بزرگ کهگیلویه سرو سامانی داده تا شاید این روح خسته و نا امیدی در مردم از بین رفته و شکوه تاریخی بلادشاپور دوباره نقش آفرینی کند.

از سوی دیگر جناب پوزش که دراین نشست به ایشان یادآور شدند مسئولان شهرستانی در مراسات دینی شرکت نمیکنند وی بلافاصله در اولین شورای اداری این تذکر را به مدیران ابلاغ نمود که این نکته نشان از عدم اشراف همه جانبه ارشد ترین مسئول اجرایی قوه مجریه از عملکرد مدیران شهرستانی دارد و بجای اینکه خود از امور واقف باشد باید از بیرون به وی یادآوری کنند.

بهرحال امیدواریم جناب آقای دکتر پوزش تا قبل از رسیدن نسیم تغییرات که در حوزه کهگیلویه بزرگ وزیدن گرفته وتا رسیدن پیک آن به کهگیلویه گمان نمیرود زمان زیادی طول بکشد ،از شان وجایگاه دولت تدبیر وامید به نیکی پاسبانی نماید.

سارا رهسپار-کارشناس ارشد علوم سیاسی و مدرس دانشگاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار