استاندار زنجان:
استاندار زنجان در همایش بررسی موانع پیش روی توسعه استان زنجان گفت: سختگیری در ارائه خدمات زنگ خطری برای جذب سرمایه‌گذاران در استان است و باید همت مسئولین در تسهیل فرایند سرمایه گذاری باشد.
کد خبر: ۳۴۷۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۴ 24 December 2016
زنجان اگر چه به عنوان یکی از تاریخی ترین استانها کشور شناخته می شود اما نباید فراموش کرد که زنجان در یکی از راهبردی ترین حوزه های جغرافیایی کشور قرار گرفته است و به نوعی دروازه ارتباط شرق به غرب کشور که غالبا دارای بافت جمعیتی آذری و ترک زبان است محسوب می شود اما به گواه واقعیت ها و آمار در  طول دهه های اخیر نتوانسته است به طور مناسب از این ظرفیت ها بهره برداری مناسبی نماید که نتیجه آن افزایش نرخ بیکاری و مهاجرت جوانان می باشد.

بطور مثال اگر نگاهی به گرداگرد استان زنجان بیندازیم کمتر نشان از صنعت اشتغال زا و پویایی خواهیم یافت و همانهایی که میراث دهه های پیش اند نیز حال و روز خوشی ندارند و نبض فعالیتشان کندتر از همیشه می زند.

اما کمی آن سو تر در استان های آذزبایجان شرقی و قزوین که در دو سوی استان زنجان قرار دارند نقش صنعت در اشتغال زایی پر رنگ است و برخی صنایع را می توان مشاهده کرد که در ابتدا سرمایه گذارانشان زنجان را به عنوان مرکز سرمایه گذاری برگزیده بوده اند اما بدلیل برخی فشارها و عدم همکاری مناسب سرمایه های خود را در قزوین و تبریز صرف اشتغال زایی نموده اند.

متاسفانه قصه پر غصه سرمایه گذاری در زنجان دلایل  تفاسیر مختلفی دارد که برای پرداختن به آنها باید ماهها نوشت اما استاندار زنجان در نخستین ماههای حضورش تعارف را کنار گذاشته و صریحا به نقد دلایل عدم اقبال مناسب سرمایه گذارن در زنجان پرداخته است.

اسدالله درویش‌امیری در همایش بررسی موانع پیش روی توسعه استان زنجان با تاکید بر اهمیت تسهیل فرایند سرمایه گذاری اظهار داشت: سختگیری در ارائه خدمات زنگ خطری برای جذب سرمایه‌گذاران در استان است و باید همت مسئولین در تسهیل فرایند سرمایه گذاری باشد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذار نیازمند فضای آرام است و در حال حاضر هماهنگی بین بخش‌های مختلف استان برای این منظور وجود دارد.

استاندار زنجان با تاکید بر عوامل منفی تاثیرگذار بر جذب سرمایه گذاران گفت: دامن زدن به اختلافات سیاسی فرهنگی و اجتماعی را مانعی برای جذب سرمایه‌گذار خواند .

وی در پایان تاکید کرد: نبود اجماع بین مسئولان، نمایندگان مجلس و دستگاههای اجرایی از موانع توسعه است.

با توجه به این اظهارات دلسوزانه وصریح استاندار زنجان که به نوعی تاکید بر مهمترین آسیب جدی موجود در فضای سرمایه گذاری در استان زنجان است باید دید که تا چه حد دستگاههای متولی به این انتقاد سازنده توجه نشان خواهند داد و آیا در آخرین ماههای فعالیت دولت یازدهم گره ای از مشکلات اقتصاد زنجان و عرصه سرمایه گذاری و باز خواهد شد یا خیر!

- با تابناک زنجان همراه باشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار