کارشناس مسؤول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: برداشت محصول سیر تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد و ۵۵۰ نفر بهره‌بردار طارمی مشغول برداشت این محصول هستند.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴ 23 April 2024

به گزارش تابناک زنجان، آرش محمدی اظهار کرد: برداشت محصول سیر از اراضی کشاورزی شهرستان طارم آغاز شده و ۴۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت سیر رفته است.

وی ادامه داد: برداشت سیر در طارم تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود ۱۶ هزار تن سیر در ارقام مختلف از اراضی کشاورزی شهرستان برداشت شود.

او بیان کرد: سیر صورتی و قرمز آذرشهر، ارقام سیری هستند که در شهرستان طارم برداشت می‌شوند و این محصول در زمان برداشت در خاک‌هایی با حاصلخیزی بهتر، قرمزتر خواهند بود.

محمدی با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی کشت محصول سیر نسبت به سال گذشته در طارم، افزود: علاوه بر هزینه بالای تولید، برداشت و سمپاشی که موجب کاهش سطح زیر کشت محصول سیر در طارم شده است، نبود بارندگی در اوایل پاییز موجب شد تا برخی کشاورزان از کشت این محصول منصرف شوند، ولی با توجه به اینکه هر سال در برخی مناطق سیر کاشت می‌شد، کاشت نشدن در برخی مناطق موجب خواهد شد تناوب رعایت و آفت و بیماری محصول کمتر شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار