کد خبر: ۳۴۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹ 23 December 2016
ستاندار سیستان و بلوچستان در جمع مسئولان ،علما ،معتمدان و دیگر اقشار مردم شهرستان نیکشهر با اشاره به فرموده پیامبر مکرم اسلام درباره اینکه من از فقر حاکم بر مردم نگران نیستم بلکه از سوء تدبیر نگرانم، گفت: سوء تدبیر در دولت گذشته مملکت را به سمتی پیش برد که مقام معظم رهبری از آبروی خود برای برجام گذاشت و کشور را از تخریب و سقوط نجات داد.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در این دیدار که در سالن اجتماعات ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد، عنوان کرد: فروش نفت قبل از برجام ۸۰۰ هزار بشکه بود که صاحب پول آن نبودیم ولی دولت با تدبیر و درایت با ایجاد موضع واحد بین کشورهای عضو و غیر عضو اپک موفق شد؛ میزان فروش نفت را به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه افزایش دهد.

وی با اشاره به بحران جدی آب در نیکشهر ، توسعه کشت گلخانه ای را مورد تاکید قرار داد و افزود: دولت ۱۰۰ درصد هزینه  ابیاری تحت فشار را در صورت یکپارچه سازی زمینهای کشاورزی پرداخت می کند لذا تحقق این طرح به همراهی و مشارکت کشاورزان بستگی دارد.

وی ادامه داد: از مجموع ۶۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی  که در سفر سال گذشته وزیر بهداشت به استان مورد توافق قرار گرفت، ۶۰ پروژه یعنی ۱۰ درصد آن در شهرستان نیکشهر در حال ساخت است.

هاشمی همچنین از تعیین هویت۴۰۰ خانوار در نیکشهر،اختصاص  یکدستگاه آمبولانس و ارتقای ۳ مرکز بهداشتی و درمانی بنت به ۶ مرکز خبر داد و افزود: بزودی ساخت یک مرکز بستر درمان نیز در بنت آغاز خواهد شد.

استاندار در جمع مسئولان و اقشار  مختلف  مردم نیکشهر  از رونمایی ۳ طرح مدیریت منابع آب ،طوفان شن و چگونگی  احیای بخشی از تالاب هامون بزودی در سیستان خبر داد.

هاشمی در بخش دیگر سخنان با اشاره به اینکه اساس دین بر تربیت صحیح و هدایت در مسیر درست قرار گرفته، چنگ اندازی تخریب و بازی با اعتبار یکدیگر را ضد دین خواند و تصریح کرد:ع ده ای به هر قیمتی بدنبال کسب قدرت هستند در حالیکه مردم بارها به آنها نشان داده اند که قیمت ندارند.

وی شرط دولت سازی را عقلانیت، درایت و هوشمندی نسبت به زمان عنوان کرد و افزود: عدم درک نسبت به زمان موجب سقوط انسان و گسترش فساد اخلاقی علاوه بر فساد اقتصادی می شود.

وی لازمه پایداری جامعه بر مبنای وحدت را  بر محوریت آگاهی و دانایی برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار