کد خبر: ۳۴۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 19 December 2016

علی کُرد نماینده شهرستان های خاش و میرجاوه و بخش های کورین و نصرت آباد مهمترین مطالبات، سئوالات و تذکرات خود در خصوص مباحث و مشکلات حوزه کشاورزی را از وزیر جهاد کشاورزی به شرح ذیل مطرح کرد که وزیر قول مساعد جهت همکاری، پیگیری و رفع مشکلات را در اسرع وقت دادند.

به گزارش ایسنا نماینده مردم خاش پرداخت مطالبات مردم در خصوص خسارات مختلف و پیگیری برای پرداخت پول گندمکاران، عدم اجرای پروژه های آبیاری نوین و تحت فشار با عنایت به اینکه کشاورزان در نوبت انجام کار می باشند ولی اجرائیات انجام نمی گردد را خواستار شد.

علی کرد: پرداخت بیمه کشاورزان استان سیستان و بلوچستان بویژه حوزه انتخابیه شهرستان خاش، عدم حمایت از تولیدکنندگان میوه های انار، زرد آلو و پسته در هنگام فروش محصول و بازاریابی، تشکیل انجمن پسته کاران، خرماکاران و انارکاران در استان سیستان و بلوچستان با برند و شناسنامه بومی استان، پیگیری استخدام ۳۰۰۰نفر از مهندسان ناظر کشاورزی خاش، میرجاوه و زاهدان با توجه به اخذ مجوزهای لازم در سال قبل، حمایت از دامداران و اختصاص یارانه برای تهیه علوفه، کنسانتره و سبوس و نیز حمایت از عشایر در تهیه علوفه واختصاص یارانه های مربوطه و واگذاری لوله انتقال آب شرب برای دامها به این قشر زحمت کش را مورد تاکید قرار داد.

وی تجدید نظر در نقشه های منابع طبیعی برای واگذاری زمین و اجرای مواد ۳۳و ۵۴منابع طبیعی و تشکیل کارگروه برای رفع مشکل مردم شهرستان های خاش و میرجاوه و بخش های کورین و نصرت آباد را متذکر شد.

کرد ادامه داد: کمک بلاعوض به کشاورزان حوزه انتخابیه شهرستان خاش در بحث انتقال آب با لوله، اجرای طرح های آبیاری کم فشار، لایه روبی قنوات و ته زنی چاه های کشاورزی و ساختن استخرهای ذخیره آب، تعیین تکلیف موتور پمپ ها و زمین های کشاورزی مناطق مرزی روتک و ریگ ملک و تهلاپ، اختصاص اعتبارات لازم جهت برقدار نمودن موتور پمپ های کشاورزی و تعیین تکلیف زمین های کشاورزی و چاه های فعال منطقه سمسور بخش کورین را از وزیر درخواست کرد.

نماینده مردم خاش در مجلس فعال نمودن مراکز جهاد کشاورزی بخش های نصرت آباد و کورین از نظر استقرار نیروی انسانی فنی و متخصص کشاورزی،وسیله نقلیه و ادوات کشاورزی و دیگر موارد مورد نیاز اداری که هم اکنون فعالیت چندانی ندارند را یادآور شد.

کرد بر ضرورت اجرای پروژه های آبخیز داری در بخش ایرندگان و کارواندر و حمایت از شالی کاران دو منطقه مذکور، اختصاص اعتبارات ویژه برای طرح های اشتغالزا و زود بازده در راستای تغییر الگوی کشت با توجه به بحران آب در استان سیستان و بلوچستان و خشکسالی های پی در پی از قبیل گلخانه های خانگی و کشت زعفران در شهرهای مرکزی و شمالی استان و منطقه خاش تاکید نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار