کد خبر: ۳۴۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳ 16 December 2016
 محفل وحدت آفرین انس با قرآن مجید به مناسبت هفته وحدت با حضور قاریان و مردم شیعه و سنی ایرانشهر در مسجد حقانیه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا امام جمعه ایرانشهر در این مراسم معنوی با تبریک هفته وحدت از قرآن مجید به عنوان کتاب هدایت بشریت و جامعه نام برد و اظهار داشت: دعوت به وحدت و یکپارچگی مسلمانان و پرهیز از تفرقه از دستورات مهم قرآن کریم و سیره نبی مکرم اسلام (ص) است.
حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی افزود: وحدت اسلامی یکی از عوامل عزت و پیروزی مسلمانان در همه زمان هاست و در مقابل تفرقه و تشتت جز ذلت و پراکندگی و به هدر رفتن نیروهای فکری و سرمایه های مالی و انسانی امت اسلامی ثمری نخواهد داشت.
وی بیان کرد: اگر امت اسلامی به دستورات قرآن و سنت پیامبر اکرم(ص) عمل می کرد هیچگاه شاهد این همه اختلاف و درگیری در بین کشورهای اسلامی نبودیم.
امام جمعه ایرانشهر اسلام هراسی را توطئه دشمنان دانست و گفت: اتحاد و انسجام امت اسلامی یک ضرورت و دستور قرآنی و تفرقه یک عمل ناصواب و زیان بار از نظر دین و عقل است.
امام جمعه مسجد جگرد اهل سنت ایرانشهر نیز در این مراسم با بیان اینکه وحدت رمز موفقیت مسلمانان است، اظهارداشت: مسلمانان دارای اشتراکات زیادی هستند و نباید به دلیل موضوعات کوچک با هم درگیر شوند.
مولوی سراج الدین ربانی افزود: دشمنان اسلام از هیچ تلاشی برای اختلاف افکنی میان شیعه و سنی کوتاهی نمی کنند.
وی وحدت را نسخه سعادتمند شدن از دیدگاه قرآن برشمرد و بیان کرد: مسلمانان در سایه وحدت می توانند در دنیا حرف نخست را بزنند و بر دشمنان خود پیروز شوند.
به گزارش ایرنا در این مراسم قاریان برجسته شیعه و سنی ایرانشهر به تلاوت آیاتی از قرآن مجید پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار