مدیرکل جذب وحمایت ازسرمایه ‌گذاری کرمانشاه خبر داد:
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه ‌گذاری کرمانشاه گفت: در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، 13 میلیون و 429 هزار دلار سرمایه گذاری خارجی در استان صورت گرفته است.
کد خبر: ۳۴۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 15 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،شریف خسروی روز پنجشنبه اظهار کرد: از کل سرمایه گذاری خارجی جذب شده، بیشترین مقدار آن با 11 میلیون و 355 هزار دلار سهم شرکت روژین تاک (بسته بندی مواد غذایی) بوده است.
وی افزود: یک میلیون و 744 هزار دلار نیز سهم شرکت کیمیا گستر(اسید سیتریک) و یک میلیون و 744 هزار دلار نیز سهم شرکت جهان آرتا ایرانیان (تولید رزیدنت) بوده است.
خسروی یادآور شد: این میزان سرمایه گذاری خارجی در بخش های مربوط به صنعت، کشاورزی و صنایع تبدیلی جذب شده که منجر به افزایش اشتغالزایی در استان و بالا رفتن تولید ناخالص داخلی شده است.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه ‌گذاری کرمانشاه در ادامه با اشاره به جذب سه میلیارد و 890 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در دولت یازدهم در سطح کشور گفت: در این خصوص پروژه های پالایشگاه آناهیتا، تولید سوخت زیستی (بیودیزل) از گیاه جاتورفا و نیروگاه خورشیدی به عنوان پروژه های اولویت دار به دولت برای اختصاص سهمی به استان معرفی شده اند.
وی تاکید کرد: استان کرمانشاه در زمینه های گردشگری، صنعت، معدن و تجارت، پزشکی، خدمات و کشاورزی و صنایع تبدیلی ظرفیت جذب سرمایه گذاری فراوانی دارد.
خسروی همچنین در خصوص اقدام های انجام شده و حمایت های صورت گرفته در زمینه سرمایه گذاری اشاره و اظهار کرد: احصا و شناسایی فرصت های سرمایه گذاری یکی از کارهای انجام شده بوده که در این زمینه بیش از یکصد فرصت سرمایه گذاری در زمینه های گفته شده در بالا که استان ظرفیت های لازم را در آن دارد، ایجاد شده است.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه ‌گذاری کرمانشاه، برگزاری همایش سرمایه گذاری به منظور معرفی هرچه بهتر استان و قابلیت ها و توانایی های آن و دعوت از سرمایه گذاران خارجی و استانی مقیم خارج از کشور برای سرمایه گذاری در استان را از دیگر برنامه های اجرا شده عنوان کرد.
وی افزود: ایجاد مشوق های سرمایه گذاری از قبیل معافیت های مالیاتی، در اختیار گذاشتن زمین و شهرک صنعتی و سایر امتیازاتی که در قانون تشویق سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاران تعریف شده از دیگر اقدام های صورت گرفته می باشد.
خسروی در پایان ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری و تسهیل فرآیند صدور مجوزها را از دیگر کارهایی عنوان کرد که در سال های اخیر توسط مجموعه استانداری برای جذب سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار