رئیس پلیس فتای استان اصفهان خبر داد:
تابناک: رئیس پلیس فتای استان اصفهان از اعلام آمار 95 درصد جرائم سایبری در نوجوان زیر 17 سال خبر داد و این در حالی که بیشتر مجرمان دارای تحصیلات دیپلم و زیردیپلم هستند.
کد خبر: ۳۴۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 14 December 2016
به گزارش خبرنگار تابناک، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در جمع خبرنگاران از آمارهای مختلفی تخلفات سخن گفت و بیان داشت: مزاحمت، برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی و نشر اکاذیب را در صدر جرایم سایبری استان اصفهان عنوان کرد و گفت: هتک حیثیت و انتشار فیلم و اطلاعات خصوصی نیز در رتبه‌های چهارم و پنجم این جرایم قرار دارند.
 
وی تصریح کرد: این در حالی است که طی چند سال گذشته جرایم اقتصادی در صدر جرایم سایبری بوده است و امروز به دلیل عدم رعایت اخلاق در فضای مجازی مزاحمت در صدر قرار گرفته است.
 
رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه بسیاری از مجرمان دارای تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم هستند، اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد که در مقطع تحصیلی فوق دیپلم با افزایش ۱۰۳ درصدی جرایم سایبری روبرو هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه سواد کلاسیک صرفاً در وقوع جرایم سایبری تاثیرگذار نیست، افزود: در این زمینه توجه به اخلاق از اهمیت بالای برخوردار است.
 
سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از جرایم سایبری در استان اصفهان توسط کاربران زیر ۱۷ سال افزایش یافته است، ابراز داشت: از این رو ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌ها امری مهم است.
 
وی با بیان اینکه افرادی که نسبت به قاچاق کالا در فضای مجازی اقدام می‌کنند نباید احساس امنیت داشته باشند، افزود: هیچ خلاءی در این زمینه وجود نخواهد داشت.
 
رئیس پلیس فتای استان اصفهان مبارزه با فسادهای اخلاقی و شبکه‌های مستهجن به صورت همیشگی و هر روزه برای رصد این فضا فعال هستیم، اضافه کرد: همچنین مبارزه با قمار و شرط بندی در فضای مجازی نیز در دستور کار پلیس فتای استان اصفهان قرار دارد.
 
وی نقش شبکه‌های تلفن همراه را در بروز جرائم جنایی در جامعه مهم دانست و خاطر نشان کرد: 53 درصد فرار از منزل در نتیجه القائات و مشکلات فضای مجازی بوده است.
 
قتل‌ با سرمنشا تلگرام و خودکشی به روش بازی رایانه‌‌ای
 
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: قتلی در نجف‌آباد صورت گرفت که یک دختر و پسر که در تلگرام با هم آشنا شده بودند، سوار خودرویی می‌شوند و به خاطر تأمین تنها 20 هزار تومان راننده را به قتل می‌رسانند و اقدام به آتش زدن ماشین می‌کنند.
 
وی ادامه داد: روز گذشته خودکشی پسر 11 ساله‌ای را در یکی از شهرستان‌ها داشتیم که در اثر آموزش بازی‌های رایانه‌ای و تقلید از آن‌ها، خود را از میله بارفیکس حلق‌آویز کرده بود.
 
ستار خسروی: 56 درصد از قتل‌ها با سلاح سرد، 32 درصد با سلاح گرم و 12 درصد با سایر شیوه‌ها صورت گرفته ضمن اینکه 36 درصد از قتل‌ها در نتیجه عصبانیت و 21 درصد به سبب اختلافات خانوادگی رخ داده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار