سیدمحمد میرمحمدی، استاندار یزد به مناسبت دهه بزرگداشت و ترویج وقف پیامی صادر نمود.
کد خبر: ۳۳۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 29 November 2016
بسم الله الرحمن الرحیم
المال والبنون زينه الحياه الدنيا و الباقيات الصالحات خير عند ربك ثوابا و خير املا
(دارايي و فرزند پيرايه‌های اين زندگانی دنياست و كردارهای نيک كه همواره برجای می‌مانند نزد پروردگارت بهتر، اميد بستن به آنها نيكوتر است) آيه ۴۶ سوره كهف.
وقف يكی از ارزشمندترين و ماندگارترين مظاهر احسان و نيكوكاری و خدمت به مردم و همنوعان و كمك به مصالح جامعه و به بهبود امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است. سنت حسنه‌ای كه در سيره پيغمبر اكرم (ص) و ائمه معصومان(ع) هم ديده می‌شود. اين سنت حسنه دارای كاركردهای متنوع و گوناگونی است كه بخشی از توسعه درون زا به ويژه در مناطق روستايی تحت تأثير نهاد وقف شكل گرفته است.
ترويج اين سنت و ترغيب مردم جامعه در عمل به آن، پس از پيروزی انقلاب شكوهمند اسلامی در كشور مورد توجه قرار گرفت، سنتی كه با گسترش آن، بسياری از مشكلات مردم و دردمندان را حل خواهد كرد. امروز نيز اين مهم با ايجاد زمينه‌های بروز مسئووليت‌پذيری اجتماعی و تبديل سنت وقف به يک سرمايه عظيم اجتماعی در دست اقدام است.
گسترش جوامع انسانی و افزون شدن نيازهای اجتماعی مستلزم توسعه كاركردهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موقوفات است لذا لازم است ظرفيت سازی‌های بيشتری نسبت به موقوفات بعمل آيد تا برای رفع نيازهای روز استفاده شود. موقوفاتی كه امروزه برای كمك به امر آموزش و پژوهش، درمان بيماری‌های خاص و پزشكی و ترويج دين و فرهنگ مذهبی مورد توجه واقفان قرار گرفته است.
اينجانب ضمن گراميداشت دهه وقف و تقديم سلام و درود بر روح بلند واقفان خيرانديش ديار دارالعباده و دارالعلم يزد، رجاء واثق دارم با تلاش و كوشش متوليان و كارگزاران اداره كل اوقاف و امور خيريه و با همت خيران خداجو شاهد احيا و توسعه روزافزون اين احسان ماندگار در استان يزد باشيم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار