مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه احتمال بروز آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان وجود دارد، گفت: تاکنون این نوع از بیماری پرندگان در کرمانشاه مشاهده نشده است.
کد خبر: ۳۳۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 25 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،نادر پرور اظهار داشت: براساس طرح پایشی که پاییز امسال در میان پرندگان انجام شد، تاکنون موردی از مرگ و میر ناشی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دیده نشده است. 
وی افزود: در این طرح پایش از پرندگان روستایی، صنعتی و وحشی نمونه گیری هایی انجام شد و گزارش های ارایه شده از دیگر واحدها نیز مدنظر قرار گرفت. 
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه یادآور شد: با توجه به آغاز فصل سرما و مهاجرت پرندگان بخش های شمالی زمین به استان، احتمال بروز بروز آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کرمانشاه وجود دارد. 
پرورعنوان کرد: هم مرزی با کشور بحران زده عراق نیز از دیگر عواملی است که می تواند احتمال بروز آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان کرمانشاه را افزایش دهد. 
به گفته وی طرح هایی برای مقابله احتمالی با این بیماری در سطح استان مدنظر و تمهیدات لازم نیز اندیشیده شده است. 
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه یادآور شد: تاکنون جلسات فنی و اطلاع رسانی بسیاری برای پرورش دهندگان طیور، روستاییان و مسوولان محیط زیست برگزار شده است تا در سریع ترین زمان ممکن این نوع از بیماری شناسایی و با آن مقابله شود. 
پرور، از پرورش دهندگان طیور و روستاییان خواست که هرگونه تلفات غیرطبیعی در پرندگان را به اداره دامپزشکی اطلاع دهند تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار