مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت: بسیج به تفکری تبدیل شده که می‌تواند در جای جای این عالم نقش ایفا کند و امروز ما حاصل این تفکر را در سوریه و عراق مشاهده می‌کنیم.
کد خبر: ۳۳۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 21 November 2016

کیخا افزود: استکبارستیزی، دفاع از مستضعفان و حفظ اصل نه شرقی و نه غربی در دانشگاه‌ها وظایف کلیدی بسیج دانشجویی است که ما نیز در استان روی آنها تاکید داریم.

کیخا با اشاره به حضور پررنگ بسیج در عرصه‌‌ها و حوادث حساس کشور، تصریح کرد: بسیج همواره در حوادث مختلف کشور بیشترین تلاش و مجاهدت را داشته و از جمله آن می‌توان به مجاهدت رزمندگان بسیجی در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد.

مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان با اشاره به فرمان و پیام تاریخی امام(ره) در دوم آذر سال 67 نسبت به تشکیل بسیج دانشجو و طلبه، اظهار داشت: بسیج دانشجویی تنها قشر و طیفی است که امام شخصاً پی‌ریزی کردند و این امر نکته‌ای قابل تامل است چرا که امام همه اقدامات خود را کاملاً هدفند و از روی برنامه انجام می‌دادند.

مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: امروز دانشجویان انقلابی در تشکل بسیج دانشجویی به عنوان پرچم‌دار انقلابی‌گری و استکبارستیزی در دانشگاه‌ها مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه محور فعالیت بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان در حوزه فرهنگی در دانشگاه‌های استان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: در این راستا "کنگره شهدای دانشجوی" استان به عنوان یک برنامه محوری با ریاست رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان و دبیری مسئول بسیج دانشجویی در دو سال اخیر در سطح استان کلید خورده و با این اقدام توجه به شهدا به محور برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها تبدیل شده است.

کیخا به برگزاری اردوهای راهیان نور دانشجویی به عنوان یک برنامه محوری فرهنگی در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته در یک اقدام منسجم بیش از 400 دانشجوی اهل سنت استان در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند و برنامه داریم امسال اعزام دانشجویان اهل سنت را افزایش دهیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار