رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار شد
تابناک: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه توسعه صنعت فرش تبعات اجتماعی ندارد، گفت: برگزاری کنگره بین‌المللی فرش اصفهان برای احیای این صنعت بسیار موثر بوده که ایجاد اشتغال را نیز در پی دارد.
کد خبر: ۳۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 10 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی شامگاه گذشته در جلسه شورای اشتغال استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته از 4 هزار واحد صنعتی معاینه به عمل آمده اظهار داشت: وضعیت واحدهای تولیدی در بخش صنعت و معدن مطلوب نبوده و بیشتر این واحدها با مشکل مواجه هستند و شرایط آنها در سال 94 نه تنها رو به بهبود نبوده بلکه رو به ضعف است.

وی با اشاره به مشکلات پیش‌رو در بخش اقتصاد بیان کرد: تحریم، هدفمندی یارانه‌ها و کاهش رو به رشد ارزش پول ملی از جمله مسائل موجود اقتصادی کشور بوده و در حال حاضر شرایط بدتر نیز شده و هنوز سهم هدفمندی یارانه‌ها به بخش صنعت تعلق نگرفته و اداره دارایی نیز مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است و در حالی که در چنین شرایطی در همه جای دنیا مالیات کم می‌شود اما وصولی مالیات 50 درصد افزایش یافته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان نخستین مشکل واحدهای صنفی را سرمایه در گردش ذکر و خاطرنشان کرد: تقویت قدرت تسهیلات‌دهی بانک‌ها، برقراری یارانه صادراتی برای واحدهای صنفی، اعمال بخشودگی جرائم کارمز بانکی، استمهال با مدت مناسب برای واحدهای بدهکار، تأکید بر ارتقای فرهنگ استفاده از تولید داخل، کاهش تعطیلی بی‌رویه از جمله مواردی است که رعایت آنها سبب کاهش مشکلات می‌شود.

وی افزود: تأمین مواد اولیه از طریق اعتبار اسنادی، آزادسازی قیمت‌ها در شرایطی که تورم نرخ نزولی دارد، انعطاف‌پذیری نرخ سود بانکی، جذب مشارکت بخش خصوصی، اصلاح و تکمیل مقررات بانکی، استرداد مالیات بر ارزش افزوده طرف مدت زمان اندک، تأمین تنخواه برای گمرک اصفهان، ایجاد جاذبه‌های اقتصادی در مناطق گردشگری استان نیز از دیگر پیشنهادات اتاق بازرگانی برای برون رفت از وضعیت رکود تورمی است.

سهل‌آبادی گفت: تسریع در احداث نمایشگاه دائمی بین‌المللی اصفهان، ایجاد پاویون ثابت نمایشگاهی برای برندهای خوشنام اصفهان، الزام صنایع بزرگ برای تأمین قطعات اولیه از تولیدکنندگان داخلی، ایجاد مراکز خدمات مسافری در کمربندی‌های اصفهان، توسعه و ایجاد گل و گیاه زینتی، وضع تعرفه مناسب برای واردات فولاد و حمایت دولت در ساماندهی حمل و نقل کالاها نیز از دیگر موارد مدنظر اتاق برای خروج از وضعیت رکود است.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت فرش تبعات اجتماعی ندارد، اظهار داشت: برگزاری کنگره بین‌المللی فرش اصفهان برای احیای این صنعت بسیار موثر بوده که ایجاد اشتغال را نیز در پی دارد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار