ملت ایران ادامه می‌دهند چون مشکل اصلی آنها ماهیت انقلاب اسلامی است؛مهم‌تر از اینکه ترامپ رئیس جمهور شود یا کلینتون، این است که ما، جای دشمن و دوست را اشتباه نگیریم.
کد خبر: ۳۲۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹ 09 November 2016
رؤسای جمهور امریکا و ادامه دشمنی با ایران* دشمنی هایی آشکار که ریشه اش به 38 سال پیش باز می گردد  
کارتر اولین رئیس جمهور دموکرات است که نام او با انقلاب اسلامی ایران گره می خورد. با پیروزی انقلاب و خروج ایران از اردوگاه غرب، امریکا که خود را بازنده اصلی می بیند سیاست های خصمانه پیش می گیرد. پس از رو شدن نقش آشکار و پنهان سفارت امریکا در تهران و تسخیر لانه جاسوسی، تلاش برای تغییر مسیر انقلاب از راه های دیگری دنبال می شود.  
 
علاوه بر پناه دادن به محمدرضا پهلوی و مداخله در امور داخلی ایران با حمایت از گروه های تجزیه طلب به منظور ایجاد آشوب و بلوا در نقاط مختلف ایران، ممنوعیت واردات نفت از ایران، بلوکه کردن اموال ملت ایران، آغاز تحریم های اقتصادی، قطع کامل روابط سیاسی و دیپلماتیک و تلاش برای تصویب قطعنامه های 457 و 461 در شورای امنیت، حمله به طبس و نقض حاکمیت ملی ایران، طراحی کودتا در پایگاه هوایی شهید نوژه به منظور سرنگونی انقلاب نوپا و کمک به رژیم بعث برای حمله نظامی به ایران از تلاش های کارتر دموکرات برضد ملت ایران بوده است.
 
سیاست های خصمانه امریکا در دوره 8 ساله ریاست ریگان جمهوری خواه بر کاخ سفید هم ادامه می یابد.
 
محدودیت‌های اقتصادی و دیپلماتیک علیه ایران ادامه تحریم ها، بدعهدی در عمل به توافق الجزایر،کمک های مستقیم و غیرمستقیم نظامی، تجهیزاتی و ماهواره ای به رژیم بعث صدام، تلاش برای محکومیت ایران در سازمان ‌های بین‌المللی، حمله به سکوهای نفتی ایران و انهدام هواپیمای مسافربری ایران با 290 مسافر از جمله موارد کارنامه سیاه ریگان جمهوری خواه در مواجهه با ایران انقلابی بوده است. البته ریگان جمهوری خواه در مقطعی سعی کرد با فرستادن مخفیانه کیک و کلید و نماینده ویژه و نشان دادن برگ زیتون ، اینگونه القا کند که واشنگتن تمایل به دوستی و نزدیکی با ایران دارد. اما هوشیاری امام (ره) این توطئه پیچیده را خنثی کرد.
 
جورج هربرت واکربوش جمهوری خواه، سومین رئیس جمهوری است که بر مسند کاخ سفید می نشیند، بوش پدر به دکترین جنگ نیابتی روی می آورد و تلاش دارد تا ایران را از طریق متحدان منطقه ایش تحت فشار قرار دهد.  
 
ادعای کمک ایران به تروریست ها، تهدید خواندن ایران برای کشورهای منطقه و ادعای مخالفت ایران با روند به اصطلاح صلح خاورمیانه، ادامه تحریم های اقتصادی و اتهامات حقوق بشری از جمله اقدامات دولت بوش پدر علیه ایران است.
 
کلینتون دموکرات چهارمین رئیس جمهوری است که پس از انقلاب، با دکترین "بهبود رابطه با جهان اسلام" تلاش دارد با طیف سازی در درون نظام و ایجاد دوقطبی سازی درخصوص رابطه با امریکا، اینگونه القا کند که در درون حاکمیت ایران عده ای به دنبال حل مشکلات با امریکا و پیوستن ایران به جامعه جهانی هستند تا از این طریق مشکلات بعد از جنگ ایران ، حل شود.
 
اما همین کلینتون به ظاهر جوان و خوش برخورد، در 15مارس1995 ، قانون تحریم و ممنوعیت تجارت و سرمایه گذاری در ایران معروف به قانون داماتو را امضا می کند. در همین دوران «وارن کریستوفر» وزیر امور خارجه دولت کلینتون، دولت ایران را به اتهام رابطه با تروریسم و علاقه به دستیابی به تسلیحات هسته‌ای یک «یاغی بین‌المللی» خطاب می کند.
 
در دوران کلینتون، دکترین سیاست مهار دوگانه و سیاست چماق و هویج برای مقابله با ایران، در دستور کار قرار می گیرد.
 
بوش پسر، جمهوری خواه رئیس جمهور بعدی آاریکاست که بعد از کلینتون به ظاهر آرام و خوش برخورد، با چهره ای خشن و جنگ طلب روی کار می آید.  
 
بوش پسر به بهانه حملات یازدهم سپتامبر و لزوم مقابله با تروریسم که خاک امریکا را هدف قرار داده است، به افغانستان و عراق حمله نظامی می کند و ایران را محور شرارت می خواند. بوش پسر با سیاست جنگ طلبانه خود تلاش داشت با ارعاب و چنگ و دندان نشان دادن و تهدید به حمله نظامی به ایران و فضاسازی برای قریب الوقوع بودن این حمله، نظام محاسباتی جمهوری اسلامی را به هم بریزد و نظام اسلامی را وادار به تسلیم کند.
 
ادعای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای در دوران بوش پسر مطرح شد.از آن زمان به مدت ده سال، بهانه سلاح هسته ای دستاویزی برای تحریم، تهدیدو فشار به ایران شد.
 
سیاست های تقابل گرایانه امریکا که در دوره های متعدد ریاست جمهوری این کشور ادامه یافته است، در دوران اوباما نیز با قوت پیگیری می شود.  
 
00:00
09:21
دانلود
 
اوباما که با چهره ای متفاوت با بوش پسر، پا به صحنه گذاشت سعی کرد با سیاست لبخند و فریب و با دستکش مخملی بر روی پنجه چدنی اهداف خصمانه واشنگتن برضد ملت ایران را پیگیری کند.
 
اوباما به رغم دستی که در ظاهر برای دوستی با ایران دراز می کرد اما رکورددار اقدامات ضدایرانی در تاریخ دولت های امریکاست.  
 
اعمال تحریم های گسترده و همه جانبه علیه ایران، حمایت از فتنه 88 و تلاش برای ایجاد بی ثباتی و اغتشاش در کشور، ارتباط و حمایت سازماندهی شده از گروه های تروریستی و منافقین، اعزام جاسوس به خاک ایران و تجاوز هواپیماهای بدون سرنشین، راه اندازی و تشدید حملات سایبری به تاسیسات هسته ای و حمایت از ترور دانشمندان هسته ای از مهم ترین نمونه های دشمنی در دولت اوباماست.
 
 
حالا در کمتر از 24 ساعت آینده با برگزاری انتخاباتی جدید، تکلیف چهل و پنجمین رئیس جمهور امریکا مشخص خواهد شد؛رئیس جمهوری که یا کلینتون دموکرات خواهد بود و یا ترامپ جمهوری خواه.
 
مرور پیشینه هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در 37 سال گذشته، نشان می دهد که دشمنی با ملت ایران یک سیاست راهبردی در امریکاست و با تغییر دولت ها، این راهبر تغییر نمی کند. علت اصلی این دشمنی دیرینه هم، پیروزی انقلاب اسلامی و خارج شدن ایران از سیطره و سلطه امریکاست.
 
امریکا، چه ترامپ جمهوری خواه رئیس جمهور آن باشد و چه کلینتون دموکرات، به دشمنی با ملت ایران و سیاست های خصمانه خود ادامه خواهد داد؛ چون مشکل اصلی آنها ماهیت انقلاب اسلامی است. مهم تر از اینکه ترامپ رئیس جمهور شود یا کلینتون، این است که ما، جای دشمن و دوست را اشتباه نگیریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار