کد خبر: ۳۲۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵ 09 November 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد‌حسین صادقی، معاون واحد ادبیات و تاریخ دفاع مقدس  استان یزد اظهار کرد: کتاب‌های تازه این معاونت که در قالب انتشارات «خط شکنان» منتشر می‌شود تا پایان سال ۱۳۹۵ به چاپ می‌رسد.
وی از کتابی با نام «واقعه ساعت ۱۲» به عنوان یکی از این آثار یاد کرد و گفت: این کتاب خاطرات محمد منتظر قائم، یکی از شاهدان حادثه طبس را از این اتفاق در بردارد البته نام این کتاب هنوز قطعی نشده است اما محتوای آن از سوی واحد پژوهش و تحقیقات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد تامین شده است.
معاون سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان یزد از در دست انتشار داشتن کتاب‌های دیگری با موضوع خاطرات رزمندگان خبر داد و افزود: خاطرات حمید پورمیرزایی از رزمندگانی که از دبیرستان در جبهه‌ها حضور یافت در کتابی با نام «غریبه» منتشر می‌شود و این کتاب را محمد‌رضا کلانتری سرچشمه و علی‌اکبر خدایی نوشته‌اند.
وی اضافه کرد: خاطرات حسن محمدی اسفند‌آبادی، از رزمندگان یزدی که در کردستان و علیه گروهک کومَله فعالیت داشت نیز به قلم محمد‌رضا بابایی ابرقویی نوشته شده است اما هنوز نام قطعی آن مشخص نیست، همچنین، خاطرات سید محمد حسینی، از رزمندگان یزدی حاضر در عملیات فتح‌المبین نیز با نام «همیشه تنها» به کوشش محمد معینی تابستان امسال به واحد انتشارات تحویل شده و تا پایان امسال منتشر می‌شود.
به گفته سرگرد صادقی، کتابی درباره شهیدان مفقود‌الاثر مرتضی و جلیل ادهمی نیز به قلم سیده زهره علمدار و رسول حمزه‌پور اسدی تدوین شده که با نام «ادهمی‌ها» در دست انتشار است.
وی همچنین از در دست داشتن طرحی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد و درباره آن اظهار کرد: در این طرح با نام «السابقون» به گردآوری خاطرات تمامی افرادی که در جبهه‌های جنگ تحمیلی(حتی یکساعت) حضور داشته‌اند، می‌پردازیم و پیش از این خاطرات رزمندگان شاخص را به دست آوردیم.
معاون سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان یزد گفت: استان یزد با احتساب مرکز این استان، شامل ۱۰ شهر است که بیش از پنج‌هزار نفر از این استان به جبهه‌ها رفتند و اکنون نخستین جلد از مجموعه «ابرکوه» در دست انتشار است که در ۳۶۸ صفحه منتشر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار